Eduard Hellvig reclamă la CE agențiile online care măresc articifial prețul biletelor de avion

Publicat: 19 11. 2013, 14:43
Actualizat: 06 06. 2014, 17:50

Eurodeputatul liberal Eduard Hellvig solicită Comisiei Europene să se pronunțe în cazul unor agenții online care măresc artificial prețurile zborurilor cu avionul, ca urmare a unor sesizări primite din partea unor cetățeni.

„Tot mai mulți consumatori sunt nemulțumiți de practicile unor agenții care furnizează servicii în domeniul călătoriilor cu avionul care, în cazul rezervărilor pe internet, manipulează prețurile acestor servicii utilizând așa numitele «cookies». Mai precis, folosind informații despre căutările anterioare ale clienților, acestea ridică prețurile afișate pe site-uri în mod nejustificat și artificial. De cele mai multe ori, clientul care nu cumpără imediat online biletul de avion de care este interesat, pentru că dorește să compare prețul cu alte oferte, în vederea achiziționării unuia la un preț cât mai convenabil (redus) pentru el. Atunci când se întoarce la oferta inițială descoperă, pe același website, în dreptul aceleiași oferte, un preț mai mare decât cel pe care îl găsise prima dată; chiar dacă noua căutare are loc la doar câteva minute de la prima accesare, care îi afișase un preț mai mic”, susține Eduard Hellvig, în textul întrebării adresate Comisiei, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Europarlamentarul mai explică faptul că, în situația în care clientul șterge acel cookie de pe computerul său sau utilizează alt computer, „găsește din nou prețul inițial redus”.

Eurodeputatul liberal consideră că această practică poate fi caracterizată drept „abuzivă și discriminatorie”, întrucât doi consumatori care cumpără simultan bilete, unul din prima încercare, celălalt prin compararea prețurilor, pot plăti sume diferite pentru același serviciu. Totodată, apariția, în unele cazuri, a unui anunț privind limitarea numărului de locuri disponibile are scopul „doar a pune presiune pe client să-și facă imediat rezervarea”.

Hellvig întreabă Comisia Europeană dacă a primit vreo plângere pe această speță și dacă este de părere că astfel de practici sunt „permise de reglementările europene”.

Totodată, europarlamentarul dorește să i se comunice dacă Executivul de la Bruxelles are în vedere luarea unor măsuri de protecție a consumatorilor împotriva unor astfel de practici.