Isărescu, despre privatizarea CFR Marfă: O încercare de a ieși dintr-un „cerc vicios”

Isărescu, despre privatizarea CFR Marfă: O încercare de a ieși dintr-un cerc vicios
Publicat: 05/08/2013, 17:51
Actualizat: 05/08/2013, 17:51

Guvernatorul BNR Mugur Isărescu spune că privatizarea unor companii care sunt monopoluri sau cvasimonopoluri de stat, precum CFR Marfă, reprezintă o soluție de ieșire dintr-un impas sau cerc vicios, menționând însă că nu trebuie făcut transferul de proprietate doar de dragul privatizării.

„CFR Marfă ar trebui să nu mai aibă pierderi și mai ales pierderile pe care le are în prezent. Ar trebui și cred că ar putea, nu cunosc situația concretă, să fie mai bine administrată ca societate”, a declarat Isărescu.
El a fost întrebat, în cadrul unei conferințe de presă, dacă potrivit experienței sale de fost premier consideră că CFR Marfă ar trebui să rămână la stat sau ar fi indicat ca autoritățile să grăbească finalizarea privatizării.
Isărescu a arătat că în cazul marilor monopoluri de stat el vede privatizarea drept o soluție de a ieși dintr-un impas sau cerc vicios.

„Au nevoie de investiții. Statul n-are bani de investiții. Întreprinderea are pierderi. Pierderile generează o situație și mai dificilă. Cam acesta ar fi scopul. Nu sunt pentru o privatizare a unei societăți de stat care are și monopol sau cvasimonopol numai așa ca s-o privatizăm. Cred eu că nimeni nu cere un asemenea tip de privatizare, ci o încercare de a ieși dintr-un cerc vicios, iar CFR Marfă este într-un cerc vicios evident”, a mai spus guvernatorul BNR.

Privatizarea CFR Marfă este o temă intens dezbătută în ultima perioadă.
Președintele Traian Băsescu și premierul Victor Ponta au o dispută privind privatizarea companiei, Băsescu cerând ca Ponta să își asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.
CSAT s-a întrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfă, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei naționale în proprietatea GFR.

Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susținând însă că tranzacția trebuie aprobată de CSAT. Președinția a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitației.
Potrivit Executivului, neformularea unei poziții a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat și restructurarea companiei.

Președintele Traian Băsescu a declarat luni că Guvernul ar trebui să desfășoare toate demersurile pentru a nu bloca privatizarea CFR Marfă, respectiv să publice în Monitorul Oficial hotărârea de Guvern privind compania feroviară și să nu pună statul în situația de a plăti despăgubiri.
Șeful statului a afirmat că, dacă privatizarea CFR Marfă ar fi fost în responsabilitatea sa, de mult ar fi luat decizii, el comentând totodată că „CFR Marfă nu se plimbă între palate, este garat la Palatul Victoria și se pare că locomotiva nu mai are energie”.
Tot luni, Grampet-GFR, grup deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, a transmis un comunicat în care susține că este ținta unui atac coordonat din partea unei grupări de interese economice și mediatice care urmărește să decredibilizeze grupul și să „deraieze” privatizarea CFR Marfă.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
BBC: „Nu a fost un eșec. A fost trădare!” Un comandant ucrainean povestește cum rușii...
Ireal! Cum au fost aşteptaţi acasă cei trei fii ai Sidoniei. Imagini sfidătoare: 'Bine v-am...
FOTO. Mădălina Ghenea, apariție absolut incendiară! Pictorial hot după ce s-a despărțit de milionar
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Un mercenar rus, fost membru Wagner, spune că ucide prizonieri ucraineni din compasiune: „E și...
Lovitură pentru Digi RCS-RDS! Toți abonații din România ar trebuie să știe acest lucru
Mihai Leu se luptă din nou cu cancerul de colon? Fostul pugilist, internat în spital....
Un nou drog periculos descoperit în România. S-au emis alerte la nivel european, după ce...
"Este oribil acolo, să nu mergeți niciodată". Cea mai ieftină stațiune din Spania, capcană pentru...
Vești bune de la Spitalul Foișor. Starea de sănătate a lui Florin Piersic se ameliorează...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Este legal să parchezi pe contrasens?
Chişinăul sfidează Moscova printr-un acord de securitate cu UE. R. Moldova va fi inclusă în...
OBICEIUL sănătos prin care CÂȘTIGI ani întregi de viață!
NU mai pot avea PERMIS DE CONDUCERE timp de zece ani. Decizia finală a fost...
Apple și Google promit alerte de urmărire. Oricine se va putea feri de spionaj
Cristina Cioran are un nou iubit, după despărțirea de tatăl fiicei ei. Ce planuri are...
Subiectele la Evaluare Națională 2024 clasa a 2-a pentru Română citit
Julia și Sebastian schimb acid de replici! Roberta consideră că Julia este invidioasă: „Nu putem...
”Doamne-Doamne e cu mine!” Maria Constantin a ajuns de urgență la spital. Cu ce probleme...
BANCUL ZILEI. - Îs supărat, mă, Vasile! - De ce, măi Ioane, că de-abia te-ai...
Lys Assia, prima câștigătoare la Eurovision
×