Raport: SGG a plătit între 2010 și 2013 salarii de merit necuvenite de 1.180.000 lei

Publicat: 04 02. 2014, 20:55
Actualizat: 29 07. 2014, 21:18

Secretariatul General al Guvernului (SGG) a plătit în perioada 2010-2013 salarii de merit necuvenite în valoare de 1.180.000 de lei, potrivit raportului public al Curții de Conturi pe 2012, finalizat în decembrie 2013.

Inspectorii instituției de audit au descoperit că SGG a menținut, în salariile de bază, salariile de merit acordate în anul 2009, „după împlinirea perioadei de un an pentru care acestea au fost acordate, dată după care salariile de bază ar fi trebuit recalculate”, se arată în raportul Curții de Conturi.

„În perioada 2010-2013 s-au angajat, lichidat, ordonanțat și plătit cheltuieli cu drepturi de personal necuvenite, estimate la 1.180 mii lei, prin menținerea în salariile de bază a salariilor de merit acordate în anul 2009, după împlinirea perioadei de 1 an pentru care acestea au fost acordate, dată după care salariile de bază ar fi trebuit recalculate”, arată raportul public al Curții de Conturi. 

Ca urmare, instituția de audit a recomandat  „stabilirea întinderii prejudiciului și dispunerea măsurilor pentru recuperarea acestuia, prejudiciu cauzat de angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata de cheltuieli cu drepturi de personal peste nivelurile legal stabilite, estimat la 1.180.000 de lei, inclusiv a dobânzilor aferente”.

Totodată, Curtea de Conturi a recomandat virarea la bugetul statului a sumelor recuperate și efectuarea regularizărilor între bugete în ceea ce privește contribuțiile angajatorului și cele ale angajaților, datorate pentru asigurări sociale de stat, asigurări sociale de sănătate, asigurări pentru șomaj și depunerea declarațiilor rectificative.

SGG a contestat concluziile raportului și a exprimat „opinie adversă”, mai arată raportul.

„Având în vedere cuantumul și impactul asupra situațiilor financiare a constatărilor, pentru contul de execuție a bugetului Secretariatului General al Guvernului pe anul 2012 s-a exprimat opinie adversă. Pentru valorificarea constatărilor înscrise în Raportul de audit, Curtea de Conturi a emis decizie prin care au fost dispuse măsurile pe care ordonatorul de credite al Secretariatului General al Guvernului trebuie să le ducă la îndeplinire în vederea înlăturării abaterilor constatate și pentru intrarea în legalitate. Decizia a fost contestată de conducerea  Secretariatului General al Guvernului, dar comisia de soluționare a contestațiilor a respins argumentele invocate în contestație și a menținut măsurile dispuse prin decizie”, se mai arată în raport.