Rețeaua Mega Image ar putea fi forțată să-și oprească extinderea în anumite zone

Publicat: 04 10. 2014, 14:48
Actualizat: 06 10. 2014, 17:57

„Consiliul Concurenței analizează dacă poate autoriza preluarea de către Mega Image a tuturor celor 20 de magazine ale rețelei Angst. Mega Image are o cotă de piață semnificativă în unele zone din București, iar în urma preluării magazinelor Angst s-ar putea să aibă poziție dominantă. Trebuie să vedem unde sunt aceste zone, iar dacă analiza noastră arată acest lucru, Mega Image va trebui fie să renunțe la anumite magazine din zonele unde ar avea o poziție dominantă, fie să îndeplinească anumite angajamente comportamentale”, a declarat, sâmbătă, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

El a dat exemplul angajamentelor comportamentale impuse grupului Auchan la preluarea magazinelor Real, respectiv să nu mai deschidă magazine noi în anumite zone, pentru a nu crește cota de piață, și să nu utilizeze poziția dominantă pentru a crește prețurile, adică să nu practice prețuri mai mari în aceste zone decât în alte magazine ale rețelei.

În august, grupul belgian Mega Image a anunțat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de rețeaua Angst, după ce compania locală s-a retas dintr-o colaborare cu Carrefour, tranzacție ce urmează a fi aprobată de Consiliul Concurenței.

Potrivit Mega Image, sunt estimate venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafețe totale între 90 și 750 metri pătrați.

Grupul Angst a fost înființat în 1990, fiind o investiție româno-elvețiană. Firma este controlată de Sorin Minea care deține 60% din acțiuni, restul de 40% fiind împărțit în mod egal între Liudmila Minea și Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst deține trei fabrici, la Buftea (carne proaspătă și preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) și Videle (procesare a laptelui).

Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanț de supermarketuri din România cu 351 de unități sub mărcile Mega Image (175), Shop&Go (174), AB COOL FOOD (1) și Mega Drive (1).

În 2013, Mega Image a raportat un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), în creștere cu 18%, la afaceri de 2,34 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice.