75% dintre români cred că sunt multe reclame pe Internet

Publicat: 21 01. 2014, 12:44
Actualizat: 03 04. 2019, 10:14

Aproape trei sferturi dintre români cred că sunt prea multe reclame în spațiul virtual, iar 58% le consideră sâcâietoare, dar cu toate acestea 28% dintre cei chestionați spun că, deși nu le deschid, sunt influențați de mesajul transmis, potrivit unui studiu GfK.

„8 din 10 români cu acces la Internet, observă aceste reclame, chiar dacă nu dau click pe ele. (…) Cu toate acestea, un sfert dintre cei chestionați declară că le plac reclamele, iar 15% chiar au încredere în mesajele promovate prin intermediul lor”, se arată în raportul GfK.

Companiile considerate cele mai potrivite să comunice online prin reclame de către mai bine de 70% dintre respondenți provin din domenii precum turism și vacanțe, divertisment, retail și electronice și electrocasnice.

La polul opus, produsele pentru bebeluși, băuturile alcoolice și nealcoolice, suplimentele nutritive, mâncarea și accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice se numără printre cele mai puțin potrivite pentru acest gen de promovare (cu procente de sub 30%).

Studiul a fost realizat online, pe un eșantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 și 54 ani.