A refuzat un job de vis la Google și a investit toate economiile într-o idee. Acum are un business de mare succes

Publicat: 20 04. 2015, 12:40

This browser does not support the video element.

Cu puțin timp înante ca Google să facă o ofertă pentru PostRank, Leaman negocia vânzarea firmei către un client. „Într-o perioadă de 12 ore aveam două oferte nesolicitate pentru companie”, a declarat Carol pentru Business Insider. A fost aleasă varianta Google.

Fondatorul PostRank, Ilya Grigorik, s-a alăturat Google (unde lucrează și acum), la fel și o mare parte din angajații firmei. Carol Leaman a fost foarte tentată să accepte oferta, mai ales că trecea printr-o perioadă dificilă în plan personal (se afla în mijlocul unui divorț), iar mutarea într-un nou loc, California, ar fi însemnat un nou început.

Leaman povestește că o voce din interior i-a spus să refuze și să conducă propria firmă. A aflat de Axonify, care transforma trainingurile pentru angajați în jocuri. „M-am străduit să iau o decizie timp de două săptămâni. Merg pe această cale sigură și devin un angajat cu salariu mare în această perioadă tumultoasă din viața mea? Sau îmi asum un risc uriaș și folosesc puținii bani pe care îi mai am pentru a cumpăra această companie?”, spune ea. Pentru majoritatea oamenilor prima variantă era cea sigură.

Carol a luat, însă, decizia să meargă pe cea de a doua variantă. A găsit un partener de afaceri, pe Christine Tutssel, iar împreună au cumpărat Axonify. Timp de un an cele două femei au trăit din ce strânseseră înainte, fără a lua salariu de la noua firmă. Dacă Axonify rămânea fără bani înainte ca rezervele sale să se termine, Leaman și-ar fi declarat falimentul personal.

Refuzarea ofertei Google mai ascundea un pericol în spate. Potrivit lui Leaman, este foarte dificil să atragi investitori pentru un startup ca femeie și dacă acesta este din afara Silicon Valley, celebrul nod al inovației din SUA. „Nu sunt dezvoltatorul software tipic de 25-30 de ani”, explică ea.

În Valley multe firme vin mai întâi cu o ideea, primesc „tone” de bani de la investitori și apoi îi folosesc pentru a atrage clienți. La Axonify a fost invers. Mai întâi cele două fondatoare au atras clienți, iar mai apoi au venit investițiile.

Când a cumpărat Axonify în 2011, firma avea un singur client, doi angajați full-time și unul part-time. În acest moment firma „înflorește”, potrivit lui Leaman. Are 50 de angajați și 55 de clienți din lista Fortune 1000 a celor mai mari companii, printre care Walmart, Toyota sau Toys R Us.

Firma oferă, prin intermediul internetului, traininguri pentru 400.000 de angajați. Aceștia joacă un scurt joc în fiecare zi, care îi ajută, printre altele, să evite accidentările la locul de muncă, să fie mai bine organizați sau să nu piardă unelte la locul de muncă.