Amendă record pentru YouTube, după ce platforma a colectat informații personale ale copiilor

Publicat: 05 09. 2019, 19:23

YouTube a fost acuzată că a colectat informații personale despre minori fără știința părinților acestora, cu scopul de a face publicitate țintită.

Amenda dată în cadrul înțelegerii încheiate cu Comisia Federală pentru Comerț și procuratura din New York, care va primi suma de 34 de milioane de dolari, este cea mai mare de la intrarea în vigoare a legii care interzice colectarea informațiilor personale în cazul copiilor cu vârsta sub 13 ani, în 1998. Legea a fost revizuită în 2013 pentru a include „cookies”, algoritmii utilizați pentru a detecta obiceiurile de navigare pe internet ale unei persoane.

Însă amenda este una mică în comparație cu veniturile trustului Alphabet – care își obține 85% din venituri din vânzarea de spațiu publicitar și tehnologii de profil. Alphabet a raportat venituri de 38,9 miliarde de dolari în al doilea trimestru din 2019.

Reprezentanții YouTube au declarat într-un comunicat emis miercuri că, în decurs de patru luni, vor începe să trateze toate datele colectate de la indivizi care vizionează conținuturi dedicate copiilor ca și cum acestea ar fi persoane minore.

„Aceasta înseamnă că vom limita colectarea de date și utilizarea videoclipurilor dedicate copiilor doar la ce este necesar pentru a gestiona operarea serviciului”, a indicat YouTube pe blogul oficial.

În afară de amendă, înțelegerea încheiată cu autoritățile americane implică obligarea companiei de a crea un sistem pentru identificarea conținuturilor care au ca țintă copiii și notificarea proprietarilor de canale în ceea ce privește obligația de a obține consimțământul părinților înainte de colectarea informațiilor despre minori.

Președintele Comisie Federale pentru Comerț a indicat, miercuri, că nicio altă companie din America nu a fost supusă unor astfel de obligații, care vor atrage costuri semnificative pentru YouTube.

Platforma va fi apoi monitorizată pentru a determina dacă au rămas conținuturi direcționate către copii cu ajutorul cărora pot fi colectate informații personale.

La sfârșitul lunii august, Google a lansat YouTubeKids, definit drept un mediu sigur pentru copii, astfel încât aceștia să să exploreze, dând în același timp părinților instrumentele pentru personalizarea experienței micuților.

Foto: Hepta