Apple, în centrul unei controverse. Compania este suspectată, din nou, că își spionează clienții

Publicat: 27 07. 2014, 17:09
Actualizat: 14 01. 2020, 19:41

Această metodă poate fi folosită de hackeri sau agențiile de securitate precum NSA pentru a extrage informații din terminale iPhone, transmite agenția Reuters. Vulnerabilitatea a fost descoperită de un expert în securitate informatică, Jonathan Zdziarski. Într-o primă fază, Apple a negat existența acesteia, însă apoi a recunoscut că problema există.

Zdziarski a demonstrat, într-o conferință, cum pot fi extrase informații, printre care și personale, din telefoanele pe care Apple le produce. Aceste date sunt extrase printr-un serviciu de diagnoză, care are, potrivit Apple, scopul de a îmbunătăți serviciile oferite clienților. Datele nu sunt luate direct din smartphone-uri, ci prin intermediul computerelor la care acestea sunt conectate și care au fost setate ca fiind „de încredere” de către utilizatori. Mai simplu, este vorba de computerele care au iTunes instalat și prin intermediul cărora se face sincronizarea datelor din telefoane. 

Mai mult, utilizatorii nu sunt notificați în legătură cu faptul că aceste servicii sunt pornite și nici nu le pot opri, potrivit expertului. Problema este prezentă doar la smartphone-urile care nu sunt blocate în rețea.

După aceste dezvăluiri, Apple a fost acuzată de colaborare cu NSA, însă compania a negat că a lăsat această vulnerabilitate pentru a putea fi exploatată de agenția de securitate.

Zdziarski nu crede că Apple colaborează cu NSA, însă spune că sunt extrase mai multe informații decât sunt necesare pentru îmbunătățirea serviciilor, iar utilizatorii ar trebui să fie informați în legătură cu acest lucru. 

Compania americană a mai trecut printr-un scandal similar în urmă cu câțiva ani, după ce s-a descoperit că terminalele iPhone colectau coordonatele geografice ale utilizatorilor chiar și atunci când serviciile de localizare erau oprite.