Concurență nouă pentru Apple și Samsung. Vânzările companiei au crescut cu 63%

Publicat: 27 10. 2015, 13:09

Huawei a livrat 27,4 milioane de telefoane în trimestrul al treilea, reușind și creșterea livrărilor de telefoane premium, un obiectiv major al companiei care vrea să scape de imaginea de furnizor de dispozitive ieftine.

După rezultatele din perioada iulie-septembrie, Huawei se îndreaptă spre vânzări anuale de 100 de milioane de smartphone-uri, cu 33% peste livrările din 2014.

În acest fel, Huawei va înregistra un ritm superior de creștere comparativ cu producători majori precum Apple, Xiaomi și Lenovo Group.

„Este greu de găsit un concurent serios al Huawei pentru a treia poziție pe piață, după Samsung Electronics și Apple, pe termen scurt. Este o creștere impresionantă”, a declarat Nicole Peng, director la firma de cercetare Canalys pentru regiunea Asia Pacific.

În trimestrul al doilea, Huawei deținea o cotă pe piața smartphone în valoare de 7 miliarde de dolari, circa o cincime din cele ale Apple și Samsung, potrivit Canalys. Totuși, analiștii consideră că trecerea Huawei la producția de modele premium, mai scumpe, precum și relațiile solide cu operatorii de telefonie din China și străinătate ajută compania să își consolideze poziția a treia pe piață.

Livrările Huawei au crescut în trimestrul al treilea cu 81% pe piața chineză și cu 98% în Europa, față de intervalul similar din 2014.

Circa o treime din vânzări au fost de telefoane de nivel mediu și high-end, în creștere cu 25% comparativ cu anul trecut.

În pofida creșterii puternice din Europa și China, analiștii consideră că Huawei trebuie încă să câștige clienți și în Statele Unite, unde penetrarea pieței este încă scăzută, pentru a deveni un concurent serios al Samsung și Apple, ca brand global de smartphone-uri.

După ce produsele Huawei au fost etichetate la un moment dat drept un risc de securitate, în cadrul unui raport al Congresului american în care se afirma că autoritățile de la Beijing pot folosi echipamentele acesteia pentru a spiona, compania a lansat în acest an noi telefoane și dispozitive purtabile, pentru a atrage noi cumpărători. Compania a refuzat să dezvăluie nivelul vânzărilor din SUA.