Conferința Gândul e-Commerce. Câți români ar trebui să facă, până în 2020, cumpărături online. Obiectivul stabilit de Guvern

Publicat: 24 03. 2015, 15:27
Actualizat: 24 03. 2015, 17:30

Potrivit unui raport al Comisiei Europene publicat în 2014 și bazat pe date din anul anterior, procentul românilor cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani care au făcut cumpărături prin intermediul internetului a fost de 10%, iar doar 7% dintre IMM-uri au vândut bunuri și servicii online.

În cazul companiilor mari, procentul a fost mai mare, de 14%.

În România sunt active aproximativ 420.000 de IMM-uri, potrivit unui studiu al Fundației Post-Privatizare. Acestea au 2,71 milioane de angajați. 

Andrei Radu, fondator GpeC, a spus, la același eveniment, că principalii jucători din piață estimează că retail-ul online autohton a generat vânzări de peste 1,1 miliarde euro în 2014. Cifra face referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) și nu la servicii, plata facturilor de utilități, bilete de avion, bilete la spectacole sau vacanțe și călătorii. 

Cele mai vândute produse online au fost cele din categoria electro-IT, urmate de articolele de vestimentație și încălțăminte. 

La conferința Gândul e-Commerce au fost prezenți ca lectori Bebe-Viorel IONICĂ – Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea Informațională; Cosmin COSTEA – E-business consultant, SAP; Lucia CIUCĂ – Director Comunicare și Marketing, eMAG; Marius Alexandru DUNCA – Președinte, ANPC; Octavian BADESCU – Founder & Board Chairman, Sameday Courier; Andrei GEORGESCU – Managing Partner, White Image, Adrian ZANFIR – Digital Marketing Manager, F64 Studio și Andrei RADU – CEO & Founder, GpeC.