EMarketer: Veniturile din publicitate ale YouTube au crescut în 2013 cu peste 50%, la 5,6 mld dolari

Publicat: 11 12. 2013, 19:22
Actualizat: 28 09. 2018, 12:35

Veniturile din publicitate ale YouTube au urcat în acest an cu peste 50%, la 5,6 miliarde de dolari, datorită creșterii explozive a vizualizărilor prin intermediul aparatelor mobile, potrivit estimărilor companiei de analiză a pieței eMarketer, relatează Financial Times.

O mare parte a acestor venituri vor fi plătite de YouTube partenerilor săi și creatorilor de conținut.

După efectuarea acestor plăți, YouTube va rămâne cu venituri nete în valoare de 1,96 miliarde de dolari, echivalente cu o cotă de 1,7% pe piața mondială a publicității digitale. Această cotă de piață este mai mare decât cea a Twitter, AOL și Pandora, potrivit eMarketer.

„Veniturile din publicitatea video vor crește semnificativ în anii următori, pentru operațiunile YouTube, în special datorită vizualizărilor în creștere prin dispozitive mobile”, se arată în raportul eMarketer.

YouTube, achiziționată de Google în 2006 pentru 1,65 de miliarde de dolari, are lunar peste 1 miliard de utilizatori și atrage circa 20% din totalul cheltuielilor pentru publicitatea video online din Statele Unite.

Concurența vine din partea unor companii precum Hulu, deținută de Walt Disney, 21st century Fox și NBCUniversal, care anticipează în acest an venituri din publicitate de 1 miliard de dolari.

Creșterea interesului pentru publicitatea pe YouTube are loc odată cu apariția unei noi generații de studiouri de producție video, interesate să atragă tinerii care urmăresc majoritatea programelor TV online.

Investitorii se înghesuie să obțină acțiuni la aceste companii. Maker Studios, una dintre cele mai mari rețele video online, are printre acționari compania Time Warner, pe Elisabeth Murdoch și actorul Robert Downey Jr.

Și studiourile de la Hollywood sunt interesate de această piață. DreamWorks Animation, studioul care a produs filmele Shrek și Kung Fu Panda, a cumpărat în acest an Awesomeness TV, o rețea YouTube pentru copii.