Facebook a lansat un serviciu pentru găsirea copiilor dispăruți

Publicat: 14 01. 2015, 16:48

„Am lansat Amber Alerts pentru a folosi puterea comunității noastre în scopul acordării de ajutor pentru a găsi copiii dispăruți”, a anunțat Mark Zuckerberg, cofondatorul Facebook, marți, într-un mesaj postat pe contul său de pe rețeaua de socializare.

„În ultimii ani, am văzut persoane care s-au folosit de Facebook, pe cont propriu, pentru a ajuta la găsirea unor copii care fuseseră răpiți. Acest lucru a inspirat una dintre echipele noastre să realizeze un instrument mai bun, astfel încât rețeaua Facebook să poată fi folosită pentru a ajuta la reunirea unor familii”, a mai spus Mark Zuckerberg.

El a precizat că acest serviciu este unul foarte important pentru echipa Facebook.

„Facebook nu este doar o rețea pe care se distribuie momente din viața oamenilor – este și o rețea care ajută comunitatea noastră să fie o forță a binelui în lume”, a mai spus Zuckerberg.

Prin intermediul noului serviciu Amber Alerts sunt trimise alerte cu imaginile copiilor dispăruți pe news feed-ul (fluxul de știri, n.r.) Facebook. Aceste alerte sunt transmise în mod targetat, unor anumiți utilizatori ai Facebook, dintr-o anumită zonă, fiind însoțite de datele de identificare ale copiilor dispăruți și de orice alte informații care ar putea ajuta la găsirea copiilor, potrivit ABC News.

Conform sursei citate, utilizatorii Facebook vor putea să distribuie alertele, astfel încât acestea să fie văzute și de prietenii lor de pe rețeaua de socializare.

Potrivit reprezentanților Facebook, este de așteptat ca unii utilizatori ai rețelei de socializare să vadă câteva alerte de acest tip în fiecare an, în timp ce alții să nu vadă nicio alertă, potrivit theverge.com.

Acest proiect este dezvoltat de Facebook în parteneriat cu National Center for Missing and Exploited Children.

Facebook este cea mai mare rețea de socializare din lume, având 1,35 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, fapt care înseamnă că aproape jumătate din populația conectată la internet la nivel mondial folosește această platformă măcar o dată pe lună, după cum relata la sfârșitul lunii octombrie 2014 publicația The Wall Street Journal.