Geoffrey Hantson, omul din spatele viralului „Push to add drama”, vine la ICEEfest 2015: „Nu spune o poveste, dă-le oamenilor ceva de povestit”

Publicat: 04 05. 2015, 18:04

This browser does not support the video element.

Acum doi ani, Carlsberg și Hantson, pe atunci Creative director al agenției Duval Guillaume, veneau cu o idee de campanie simplă și eficientă: să testeze prietenia adevărată și să o celebreze cu un pahar de bere daneză. Hantson și echipa lui au creat un scenariu de film american cu gangsteri: un tânăr „sechestrat” de partenerii de poker își sună un amic în mijlocul nopții, rugându-l să vină urgent cu o sumă importantă de bani. Unii dintre „cobai” au ezitat, alții însă au sărit din pat și au ajuns rapid la locul faptei. Acolo, au avut parte de una dintre cele mai mari surprize din viața lor.

O campanie la fel de ingenioasă a avut ca scop lansarea televiziunii TNT în Belgia (clipul în playerul video de sus). Pentru asta, Hantson și echipa lui au mers într-un orășel flamand în care nu prea se întâmpla nimic și au instalat un buton cu un mesaj: „Push to add drama” (Apasă pentru a dramatiza). N-a fost nevoie decât de un trector curios pentru ca „iadul” să se dezlănțuie: sirenele au început să sune, cascadorii au început să se lovească și să se împuște, au apărut polițiștii și paramedicii, iar la final un panou publicitar cu sigla TNT a căzut ca o cortină, anunțând lansarea postului TV. Clipul „Push to add drama” a strâns peste 52 de milioane de vizualizări pe YouTube și a devenit a doua cea mai share-uită campanie publicitară din istorie, pe rețelele de socializare.

În adolescență, Geoffrey Hantson visa să devină poet sau chirurg și ura publicitatea, exact acesta fiind motivul pentru care a decis să se angajeze în domeniu. Și acum urăște publicitatea, însă numai pe cea proastă. „Apucăturile de publicitar se manifestă ori de câte ori văd publicitate proastă, adică mai tot timpul”, spunea el pentru iqads.ro. Și mai urăște ceva: să privească înapoi. „Cea mai bună campanie la care am lucrat este cea care urmează. Întotdeauna cea care urmează”, spunea Hantson în același interviu.

„Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la cineva din industrie a fost să am încredere în instinctul meu”, mai spune Hantson, căruia „instinctul” i-a adus 27 de premii la festivalul de publicitate de la Cannes și alte 42 la festivalul de profil Eurobest. Acum în vârstă de 42 de ani, Hantson este Chief creative officer la Happiness și vine să le vorbească celor prezenți la ICEEfest 2015 din postura de „cel mai creativ om din publicitate”, așa cum a fost numit de americanii de la Business Insider.

Geoffrey Hantson este numai unul dintre zecile de speakeri deja confirmați pentru ediția 2015 a ICEEfest, care va avea loc în 11 și 12 iunie la Băneasa Shopping City. ICEEfest – Interactive Central and Eastern Europe Festival – e organizat de ThinkDigital, in parteneriat cu Orange. Bilete se gasesc pe site-ul oficial, www.ICEEfest.com.