Google crește producția de ochelari Glass, utilizatorii existenți vor putea „invita” alte persoane

Publicat: 29 10. 2013, 13:07
Actualizat: 03 02. 2019, 01:16

Google a început să accelereze producția ochelarilor inteligenți Glass și urmează să distribuie în următoarele luni câteva zeci de mii de unități, utilizatorii existenți având opțiunea să „invite” în proiect un număr limitat de persoane, care vor putea astfel să cumpere gadget-ul.

Astfel, Google pregătește o creștere semnificativă a producției ochelarilor Glass în perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă, au declarat surse apropiate companiei pentru Financial Times, preluat de CNBC.

În prezent sunt în circulație puțin peste 10.000 de unități, distribuite către persoane apropiate companiei, dezvoltatori de aplicații și persoane care au câștigat concursul organizat de Google pentru oportunitatea de a testa noua tehnologie.

Google a anunțat anterior că ochelarii nu vor fi disponibili publicului larg până undeva anul viitor, însă la un moment dat posesorii existenți vor putea „invita” un număr limitat de persoane, care vor avea astfel posibilitatea să cumpere gadget-ul. Google a utilizat o metodă similară la lansarea serviciului de email Gmail.

Asemenea ceasurilor inteligente cu software Android lansate recent de mai mulți producători de electronice, ochelarii Google se conectează la smartphone-ul utilizatorului și afișează informații pe un ecran de mici dimensiuni plasat pe ramă, deasupra unuia dintre ochi. Gadget-ul este controlat prin comandă vocală și are o cameră digitală foto-video.

Google a promovat utilități diverse pentru produs, precum înregistrarea activităților sportive sau realizarea unor clipuri de instruire în diferite discipline, precum gătitul. Glass este promovat chiar ca accesoriu într-o ediție recentă a revistei Vogue.

Compania a introdus recent funcții de navigație, iar rețelele de socializare și mai multe organizații media au creat deja aplicații pentru ochelari.

Google Glass a devenit omniprezent la conferințele specializate din Silicon Valley, însă nu a câștigat încă popularitate în rândul publicului larg, fiind criticat pe teme diverse, de la probleme de intimitate la chestiuni de etichetă.

Sursele citate de FT au pecizat că unul dintre scopurile extiderii lente, treptate, a numărului de ochelari disponibili este familiarizarea publicului cu produsul, care ar putea fi lansat pe piață în a doua parte a anului viitor.

Ochelarii au fost prezentați în premieră anul trecut, la conferința Google I/O destinată dezvoltatorilor. Participanții la conferință au putut comanda Glass la un preț de 1.500 de dolari. Dezvoltatorii de aplicații au primit primele modele în acest an.