IDC: Cota de piață a iPad s-a înjumătățit în trimestrul doi, dar tableta Apple a rămas lider

Publicat: 05 08. 2013, 20:05
Actualizat: 13 02. 2016, 00:08

Cota de piață a iPad a scăzut aproape la jumătate în trimestrul al doilea, la 32%, față de aceeași perioadă a anului trecut, dar tableta a rămas pe primul loc în lume, în timp ce Samsung a înregistrat creșteri puternice, potrivit datelor firmei de cercetare a pieței IDC, relatează MarketWatch.

iPad a avut cele mai mari vânzări din piață în trimestrul al doilea, cu o cotă de 32% din livrările globale de 45 de milioane de unități. Cota de piață a iPad a scăzut însă puternic, de la 60% în aceeași perioadă a anului trecut.

Apple a vândut 15 milioane de iPad-uri în trimestrul al doilea, în scădere cu 14% față de intervalul similar al anului trecut.

Vânzările de tablete ale Samsung au urcat de patru ori, la 8,1 milioane de unități, conferind companiei sud-coreene o cotă de piață de 18%, față de 5% în urmă cu un an.

Piața tabletelor este în dezvoltare, iar vânzările producătorilor pot să crească sau să scadă rapid din acest motiv, a declarat Ryan Reith, analist la IDC.