Povestea Style Jukebox, playerul muzical cloud cu 110.000 de utilizatori în toată lumea. Totul a plecat de la o nevoie simplă a unui adolescent român

Publicat: 12 11. 2014, 15:14
Actualizat: 13 11. 2014, 07:50

Ideea proiectului i-a venit lui Ionuț Antiu în timpul liceului și a pornit de la o nevoie proprie. „Deseori se întâmpla să nu pot asculta anumite melodii din colecția mea de muzică pentru că uităm să le copiez pe telefon. Proiectul a prins, însă, contur în 2012 când am primit o investiție de tip angel”, a declarat el, pentru gândul. Ionuț  (acum în vârstă de 23 de ani) „l-a corupt”, după cum chiar el spune, pe colegul său de liceu Radu Prescura să facă împreună un startup.

Ionuț Antiu

Potrivit lui Antiu, Style Jukebox se diferențiază de alte servicii similare deoarece acoperă toate platformele majore și oferă o calitate audio foarte bună. „Utilizatorii noștri sunt atât ascultători ocazionali, cât și pasionați de muzică, care colecționează albumele artiștilor preferați și vor ca muzica lor să fie accesibilă oriunde, la calitate audio foarte bună, indiferent ca o asculta pe un iPhone sau pe un sistem High Fidelity”, explică Antiu.

Primul investitor în firmă a fost omul de afaceri Ovidiu Sandor. Acesta i-a ajutat pe fondatorii Style Jukebox să lanseze prima versiune Beta a aplicației. „Am beneficiat, pe lângă bani, de know-how pentru început și de un context în care să creștem: spațiu de lucru, sprijin juridic și contabilitate”, spune Ionuț.

Costurile inițiale, dar și cele ulterioare, au fost reduse după ce startup-ul a intrat în programul Microsoft BizSpark în 2012. Prin intermediul acestuia, timp de trei ani, antreprenorii obțin gratuit acces la tehnologie, training și vizibilitate. Apoi, Style Jukebox a devenit una din cele 10 firme din România care beneficiază de programul BizSpark Plus, prin care Microsoft oferă o cofinanțare în valoare de 60.000 de dolari pentru resurse cloud Microsoft Azure. „Style Jukebox este construit pe tehnologii Microsoft, fie că vorbim de platforma Microsoft Azure pentru Cloud sau de aplicațiile noastre pentru Windows și Windows Phone. Aceste tehnologii vor fi folosite multă vreme după terminarea programului BizSpark pentru Style Jukebox”, ne-a declarat Antiu.

Platforma de pe care vin cele mai mari venituri pentru firmă

Style Jukebox are 110.000 de utilizatori și este un produs fără reclame. Singura sa sursă de venituri o reprezintă vânzarea pachetelor Premium. Cu Style Jukebox Premium un utilizator poate încărca 20.000 de melodii, poate asocia până la 10 dispozitive la un cont și încărca fișierele care au o calitate de câteva ori mai bună decât un MP3 (fișiere FLAC și ALAC).

Cei mai profitabili sunt, pentru firmă, în acest moment, utilizatorii de Android. „Utilizatorii Premium de Android aduc acum 45% din venituri, urmați de cei de pe Windows Phone cu 35%. Ne așteptam însă ca aceste procente să se schimbe în perioada imediat următoare când vom acorda o atenție mai mare utilizatorilor de iPhone și Mac”, explică Ionuț. Majoritatea utilizatorilor Premium sunt din Statele Unite, Marea Britanie, Canada și Olanda.

Utilizatorii din România reprezintă doar 3% din utilizatori înregistrați în Style Jukebox și sunt împărțiți în mod egal intre iPhone, Android și Windows Phone.

Nu sunt interesați de streaming

În 2015, obiectivul principal pentry Style Jukebox este creșterea produsului. „Pentru a face asta vom învești foarte mult în calitatea acestuia, vom lansa noi aplicații pentru Mac și iPhone și vom face parteneriate cu producători de sisteme High Fidelity pentru a crea soluții end-to-end pentru cei care investesc în momentul de liniște și relaxare”, spune Antiu

Style Jukebox nu are de gând să intre pe piața streamingului de muzică, pe care activează branduri precum Deezer sau Zonga. „Ne vom concentra pe a oferi un serviciu cât mai bun celor care cumpără muzica artiștilor preferați. Vorbesc de albumele care ne formează și de melodiile pe care le vom asculta toată viața noastră. Ori, dacă eu am cumpărat deja discografia Queen, de ce ar trebui să plătesc din nou pentru ea la o calitate inferioară?”, se întreabă, retoric, Ionuț Antiu.

Gândul, publicație parteneră media a evenimentului Microsoft Summit 2014, care se va desfășura în perioada 12 – 13 noiembrie la București, vă prezintă povestea celor mai interesante startup-uri locale care fac parte din programul BizSpark Plus.

La cea de a doua ediție a Microsoft Summit, cel mai important eveniment de tehnologie și business al anului, 40 de experți de talie internațională analizează cele mai importante tendințe și soluții digitale cu impact în creșterea productivității organizațiilor din România.