Vânzările de tablete au înregistrat o creștere slabă în primele trei luni ale anului

Publicat: 02 05. 2014, 12:18
Actualizat: 10 01. 2020, 09:00

„Ascensiunea telefoanelor cu ecran mare și decizia unor consumatori de a păstra tabletele pe care le dețin pentru perioade tot mai îndelungate de timp sunt principalii factori care au determinat un trimestru sub așteptări pentru tablete”, comentează într-un comunicat vicerpreședintele IDC Tom Mainelli.

Față de trimestrul al patrulea din 2013, care include vânzările din perioada sărbătorilor de iarnă, piața tabletelor s-a contractat în primele trei luni din acest an cu 35,7%.

Datele, prezentate de compania de cercetare de piață IDC, includ și vânzările de produse 2 în 1 (smartphone și tabletă).

Apple s-a menținut pe prima poziție în topul vânzărilor de tablete în primul trimestru, cu 16,4 milioane de modele iPad livrate, în scădere cu 16,4% față de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut. Cota de piață a companiei americane a coborât astfel de la 40,2% la 32,5%, potrivit datelor IDC.

Samsung s-a plasat pe locul al doilea, cu vânzări de 11,2 milioane de tablete, în urcare cu 32% față de primele trei luni din 2013. Cota de piață a producătorului sud-coreean a avansat astfel de la 17,5% la 22,3%.

„Samsung continuă colaborarea agresivă cu operatorii (de telecomunicații – n.r.) pentru a promova tabletele prin oferte atractive la pachet cu smartphone-uri”, notează IDC.

Top 5 este completat de Asus (Taiwan, 2,5 milioane tablete), Lenovo (China, 2,1 milioane unități), respectiv Amazon.com (SUA, un milion de tablete).

Platforma software Android are o cotă de piață de aproximativ două treimi, urmată de iOS și, la mare distanță, de Windows.