Prima pagină » Magazin » Băutura de care trebuie să te ferești, chiar dacă o credeai benefică pentru organism. Are un conținut ridicat de zahăr și conservanți

Băutura de care trebuie să te ferești, chiar dacă o credeai benefică pentru organism. Are un conținut ridicat de zahăr și conservanți

Băutura de care trebuie să te ferești, chiar dacă o credeai benefică pentru organism. Are un conținut ridicat de zahăr, avertizează specialiștii chinezi, citați de sciencedaily.com.

Băutura de care trebuie să te ferești, chiar dacă o credeai benefică pentru organism

Ceaiul te poate proteja de boli de inimă, diabet, cancer, declin cognitiv și slăbirea mușchilor, mai ales la bătrânețe.

Felul în care bei ceaiul contează, deși nu am fi crezut. Ceaiurile îmbuteliate și cele cu bule conțin, deseori, ingrediente care diminuează beneficiile ceaiului.

Ceaiul verde joacă un rol esențial în prevenția bolilor cardiovasculare, a obezității, diabetului și a unor tipuri de cancer.

Efectele neuroprotectoare ale ceaiului, capacitatea de a reduce pierderea în putere a mușchilor la seniori și efectele antiinflamatorii și antimicrobiene transformă această băutură într-una vitală.

Totuși, un studiu arată că acele ceaiuri la sticlă sau cu bule ar face mai mult rău decât bine, deoarece au în compoziție îndulcitori și conservanți.

Ceaiul tradițional este recunoscut pentru beneficiile sale

Ceaiul, preparat din frunzele de Camellia sinensis, a fost consumat la nivel global timp de secole, inițial pentru proprietățile sale medicinale și mai târziu ca băutură populară. Este recunoscut de mult timp pentru conținutul său bogat de polifenoli, în special catechine, care contribuie la beneficiile sale pentru sănătate.

Această analiză își propune să ofere o analiză detaliată a impactului ceaiului asupra diferitelor afecțiuni, susținută atât de studii experimentale, cât și pe oameni.

În ciuda studiilor ample asupra ceaiului verde, există informații limitate despre efectele altor tipuri de ceai, cum ar fi ceaiul negru, oolong și alb, în ​​special în ceea ce privește beneficiile lor comparative pentru sănătate.

În plus, sunt abordate preocupările legate de sănătate ridicate de prezența aditivilor și contaminanților în unele băuturi comerciale pe bază de ceai.

Alarma dată de un studiu chinez

Un studiu publicat în Beverage Plant Research de către echipa Mingchuan Yang & Li Zhou, de la Institutul de Cercetare a Ceaiului, din cadrul Academiei de Științe Agricole din China, aprofundează noțiunile despre banalul ceai.

Din păcate, dincolo de beneficii, ceaiurile din comerț conțin zahăr, îndulcitori artificiali și conservanți, care reduc sau chiar anulează efectele bune.

Mai mult, oamenii de știință au vorbit despre reziduurile de pesticide, metale grele și microplastice din ceaiul la sticlă/cutie/pahar de plastic.

Chiar dacă acești contaminanți nu reprezintă un pericol semnificativ pentru consumatorii obișnuiți de ceaiuri, ar putea fi riscant pe termen lung.

Beneficiile ceaiului sunt clare, dar consumul în forme procesate (ceai îmbuteliat sau bubble tea) ar trebui să fie moderat, din cauza conținutului de zahăr și conservanți.

Potrivit studiului chinez, consumul moderat de ceai tradițional, proaspăt măcinat este benefic pentru organism.

Pe de altă parte, experții spun că este nevoie de mai multe studii pentru a analiza efectele nocive ale ceaiului „la sticlă” asupra consumatorilor.

Sursa foto: Envato (interior)

Recomandarea video

Mediafax
Oana Gheorghiu, atac direct la adresa TAROM: O companie „aflată în zbor direct către eșec”
Digi24
Reacția furioasă a lui Grindeanu după acuzațiile lui Ciucu: Se poate şi fără voi la guvernare. Plecaţi toți acasă!
Cancan.ro
Cu ce boală fusese diagnosticat Alexandru, medicul mort la Floreasca? Ultima discuție cu un coleg te va lăsa fără cuvinte
Prosport.ro
FOTO. Kim Kardashian, apariție fără inhibiții la Monaco. Și-a arătat bustul generos după ce a venit direct de pe iaht la Marele Premiu de Formula 1
Adevarul
Cum verifici online dacă ai datorii la ANAF în 2026. Pașii pe care trebuie să îi urmezi
Mediafax
CCR dezbate astăzi conflictul juridic semnalat de Sorin Grindeanu pe OUG privind programul SAFE
Click
„Cu ce am greșit eu, Doamne?” Avertismentul magicianului Robert Tudor pentru cei care vor să își construiască o casă: „I-am dat banii la timp tot timpul”
Digi24
Cine era generalul rus ucis într-un atentat lângă Moscova. O a doua mașină-capcană a fost descoperită și detonată
Cancan.ro
BREAKING | Liderii clanului Duduianu, săltați de mascați! Ce acuzații grave li se aduc
Ce se întâmplă doctore
Câți bani face Andreea Bostănică din TikTok. „Regina TikTok-ului” a arătat sumele, iar fanii au rămas cu gura căscată: „30.000 de dolari doar într-o zi”
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia Striker, în probe pe străzile din București. Cum au reacționat oamenii când au văzut cel mai nou model Dacia
Descopera.ro
Locuri incredibile: Unde se află muntele care unește marea cu cerul?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Măi Bulă, soțul meu se întoarce într–o oră!
Descopera.ro
O modificare genetică minoră transformă femelele în masculi