Prima pagină » Magazin » STUDIU. „Mitul micului dejun”, demontat de cercetătorii britanici. Ce se întâmplă dacă sari peste gustarea de dimineață

STUDIU. „Mitul micului dejun”, demontat de cercetătorii britanici. Ce se întâmplă dacă sari peste gustarea de dimineață

STUDIU.
Micul dejun nu "grăbește" pierderea în greutate în cazul persoanelor supraponderale sau obeze.

Cercetătorii britanici de la Universitatea din Bath au realizat recent un studiu care demontează „mitul micului dejun”. Specialiștii susțin că prima masă a zilei nu influențează metabolismul și nici nu favorizează pierderea în greutate, așa cum se credea până acum.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, oamenii de știință au analizat comportamentul a două grupuri de adulți supraponderali sau obezi, timp de 16 săptămâni. Jumătate dintre aceștia au fost puși să servească micul dejun în fiecare zi, iar jumătate, să renunțe la el. După toată această perioadă, cercetătorii au observat că numărul de kilograme pierdute de participanți nu a fost semnificativ diferit, relatează USA Today.

„Întrebarea noastră a fost: ajută micul dejun atunci când vrei să slăbești?”, a explicat David Allison, specialist la Birmingham Nutrition Obesity Research Center, precizând că, până acum, nutriționiștii credeau că gustărea de dimineață determină persoanele să mânânce mai puțin în timpul zilei. „Răspunsul pe care l-am obținut e acela că probabil nu ajută”, a adăugat cercetătorul.

Pe de altă parte însă, Allison a precizat că studiul nu a luat în considerare tipul alimentelor consumate la micul dejun și nici nu face referire la efectele în cazul persoanelor subponderale, normale ca greutate sau al copiilor: „Cercetarea nu are alte valențe decât aceea referitoare la pierderea în greutate”, a precizat el.

Cu toate acestea, multe voci au contrazis concluziile studiului amintit.

Consultantul în nutriționism Dawn Jackson Blatner a atras atenția asupra faptului că cercetarea realizată de echipa din Bath „nu a luat în calul cât și ce au mâncat participanții la micul dejun” și nici „nu a urmărit beneficiile pe care gustarea de dimineață le aduce atunci când vine vorba de energie, puterea de concentrare, apetit și foame”: „Sunt multe alte studii care arată că există o relație între menținerea unei greutăți normale, ce nu pune sănătatea în pericol, și micul dejun”, a spus Blatner.

O opinie similară a exprimat și Mark Pereira, de la Universitatea din Minnesota, care în anul 2008 a condus un studiu pe aceeași temă.

„Se pare că micul dejun chiar este ceva important. Nu spun că este cea mai importantă masă a zilei, pentru că e nevoie de mai multe cercetări pentru asta. Dar cred că are mare potențial”, a afirmat el.

Cât privește obiceiurile românilor legate de masa de dimineață, un sondaj realizat de ISRA Center a arătat că doar 58% dintre aceștia servesc micul dejun.

Frecvența cu care este luat micul dejun crește odată cu vârsta și scade odată cu creșterea nivelului educației și a venitului.

Fumatul este un alt factor care influențează obișnuința de a lua micul dejun, fumătorii obișnuind într-o măsură mai redusă (doar 45%) să ia micul dejun decât nefumătorii (67%).

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Cel mai PERICULOS pod DIN LUME a devenit o atracție turistică. Unde se află
Digi24
Un polițist local i-a dat cu spray lacrimogen și l-a lovit cu picioarele pe șoferul TIR-ului scăpat de sub control
Cancan.ro
Care sunt singurii 3 Faimoși care au REFUZAT să se întoarcă în Dominicană, la marea finală Survivor 2026
Prosport.ro
Fosta noră a lui Ion Țiriac e din nou în centrul atenției. Ileana Lazariuc e definită de lux şi a semnat contractul
Adevarul
De ce un apartament din 1975 poate fi mai valoros decât unul nou
Mediafax
LOVITURĂ pentru fumători într-o destinație preferată de români! Ce s-a decis
Click
Ce ascundea vila de 1,2 milioane de euro a Iuliei Albu. Vedeta a făcut o descoperire neașteptată după ce a început renovările
Digi24
Panică la Kremlin. Serviciile secrete au oprit camerele de supraveghere din jurul lui Putin
Cancan.ro
Nu a primit 100.000 de euro! Câți bani a încasat Gabi Tamaș, de fapt, pentru că a câștigat Survivor 2026
Ce se întâmplă doctore
Daniela Crudu, de nerecunoscut după cele mai recente intervenții estetice. Cum arată acum?
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Este legal să depășești mașina de poliție dacă merge mai încet decât limita legală? Ce stabilește Codul Rutier 2026
Descopera.ro
Plantele „vorbesc” între ele? Ce au descoperit cercetătorii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – L-am avertizat pe fiu-miu să nu se căsătorească cu o orăseancă..
Descopera.ro
Masa lipsă din Calea Lactee ar putea fi ascunsă într-un roi de comete interstelare