Afacerea VALENTINE”S DAY. Cât cheltuiesc românii de Ziua Îndrăgostiților. Topul ofertelor de Valentine`s day

Publicat: 14 02. 2014, 14:36
Actualizat: 03 09. 2019, 02:01

VALENTINE”S DAY. Din lipsă de timp sau poate chiar de idei, foarte mulți dintre îndrăgostiții care vor să își surprindă jumătatea apelează la ofertele de pe Internet.

Din datele analizate de 2Parale, principala rețea de afiliere de pe piață, cu peste 300 de magazine online și advertiseri în portofoliu, au existat mai multe căutari pentru „cadouri bărbați” versus „cadouri femei”. „Acest comportament este corelat și cu obiceiurile de cumpărare ale femeilor, care se decid mai greu înainte de a achiziționa un produs. Se pare că bărbații au fost mai determinați în alegerea cadoului potrivit”, a declarat pentru gândul Dorin Boerescu, CEO 2Parale.

La fel ca anul trecut, cumpărăturile pentru Valentine”s Day au început cu o săptămână înainte de ziua de 14 februarie. „Încă din 8 februarie a devenit evident trendul ascendent al vânzărilor în cazul multor magazine online. Vârful cumpărăturilor, până acum, a avut loc pe 11-12 februarie, similar situației din 2013. Foarte important, anul trecut, românii au continuat sâ plaseze comenzi pe 14 februarie și au revenit cu un nou vârf pe 20 februarie, anterior zilei de Dragobete”, mai spune Boerescu.

Vânzările la cosmetice au crescut cu 80%

VALENTINE”S DAY. În acest an, cumpărătorii online s-au orientat mai mult decât altă dată către flori, bijuterii, ceasuri, cosmetice, lenjerie și alte articole oferite de magazinele de cadouri. „În topul categoriilor cu cele mai mari evoluții la nivel de vânzări intră magazinele de cosmetice, ale căror vânzări cu crescut cu 80%, comparativ cu perioada 8-12 februarie 2013. Creșterea derivă și din evoluția ofertei la acest capitol, pe piață activând atât branduri mari, precum AVON și Yves Rocher, cât și magazine online de nișă, axate pe produse naturiste sau pentru unghii, de exemplu”, precizează CEO-ul 2 Parale.

Față de anul trecut, hainele și încălțămintea vândute online înregistrează creșteri de peste 40%. „Un comerciant de lenjerie intimă ne-a spus că Black Friday a fost singura zi în care a vândut mai mult decât acum două zile. Deci se apropie de vârful absolut al vânzărilor. E și un semn foarte bun că românii au început să cumpere online. Este foarte convenabil că poți comanda și aduce la birou, salvează extrem de mult timp și, de multe ori, îți îmbunătățește relația. Este un gest mult mai ușor, în special pentru bărbați”, adaugă CEO-ul 2 Parale.

VALENTINE”S DAY. Femeile au ales drept cadou pentru bărbați produse IT&C, însă prețul plătit a fost mai mic decât anul trecut. „Spre deosebire de anul trecut, însă, când s-au cumparat produse IT&C mai scumpe,  valoarea medie a unei comenzi a scăzut la sub 600 de lei (fără TVA)”, potrivit lui Dorin Boerescu.

Sfântul Valentin nu este o sărbătoare cu impact asupra întregii industrii a comerțului electronic, cum este Paștele sau Crăciunul. Este, însă, o adevărată sărbătoare pentru magazinele online care activează pe segmentul florilor și al cadourilor.

„În 2013, volumele înregistrate pe acest segment, în sistemul PayU, au cunoscut o creștere de 171%, în timp ce valoarea medie a unei comenzi a crescut cu 27,5%, ajungând la 36,5 euro (perioada analizată fiind 1-13 februarie față de 19 – 31 ianuarie)”, afirmă Manuela Stoica, marketing & PR executive la PayU.

Din estimările companiei lider pe piața de plăți online, pe segmentul florilor și cadourilor, tranzacțiile cu prilejul Valentine”s Day înregistrează o creștere de 100% față de finalul lunii ianuarie.

„Față de Valentine”s Day 2013, ne așteptăm la o creștere de 25-30% (1-13 februarie 2014, față de 1-13 februarie 2013)”, mai spune Manuela Stoica, marketing & PR executive la PayU.

Trandafirii, cele mai căutate flori

Buchetele și aranjamentele florale sunt produsele care înregistrează cele mai multe vânzări în această perioadă.

VALENTINE”S DAY. FlorideLux.ro, unul dintre principalii comercianți online de flori de pe piața locală, estimează vânzări de 20.000 de euro de Ziua Îndrăgostiților, primele comenzi începând deja să apară de la începutul săptămânii.

„În ceea ce privește vânzările realizate cu ocazia Valentine”s Day, estimăm că acestea vor atinge suma de 20.000 de euro, cu 25% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, pentru prima franciză FlorideLux, din Brașov, estimăm vânzări de aproximativ 7.000 de euro în această perioadă”, a declarat în urmă cu câteva zile Marius Dosinescu, CEO FlorideLux.ro.

 La florăriile Iris, cele mai căutate flori de Ziua Îndrăgostiților sunt trandafirii roșii, afirmă unul dintre patroni, Cosmin Avramuță, adăugând că are are clienți stabili, fără a da informații despre cifrele pe care le înregistrează în aceste zile.

Aura Caraman, director Executiv Zurich Broker, compania care deține Floria.ro, afirmă că, față de anii trecuți, buchetele populare anul acesta, deși conțin trandafiri sau miniroze, îmbină și o diversitate de alte flori: orhidee, gerbera, crizanteme, iriși sau lalele. Așa cum reiese din vânzări, „culoarea iubirii” rămâne, însă, roșu. Valoarea medie a unui buchet comandat pe Floria.ro de Valentine”s Day este de 50 euro (220 lei), cu 10% mai mare comparativ cu 2013 (200 lei). „Până la acestă oră avem cu 50% mai multe comenzi cu livrare de Valentine”s Day față de anul trecut”, mai spune Aura Caraman.

Torturile, în topul dulciurilor

Prăjituri, torturi sau bomboane, sunt o variantă la care cei mai mulți dintre îndrăgostiții de Valentine”s Day apelează, astfel că magazinele de profil au pregătit tot felul de sortimente și oferte pentru aceștia.

VALENTINE”S DAY. Vlad Telibașa, de la edulce.ro, oferă coșuri care includ tort, flori, jucărie sau flori, pentru ea, și tort și șampanie sau vin, pentru el. „Având în vedere că acum avem și o ofertă de reducere de 5%, coșul mediu care se plătește acum este de 200 de lei. Față de anul trecut, vânzările de Valentine”s Day sunt cu 20% mai mari. În business-ul nostru este concurență mult mai mare față de anul trecut. Dacă anul trecut erau două cofetării care făceau livrare, acum sunt vreo cinci-șase. Plus, majoritatea vânzătorilor de flori online au introdus torturi și jucări în oferta lor”, spune proprietarul edulce.ro.

La cofetăriile AnaPan, ce aparțin omului de afaceri George Copos, oferta de Ziua Îndrăgostiților cuprinde, printre altele, prăjiturele și torturi în formă de inimă sau cu decoruri speciale, turtă dulce și cupcakes. „Torturile au prețuri cuprinse între 53 și 66 de lei, pe kilogram, iar prăjiturile între 5 – 5,5 lei. Dacă vorbim de vânzările pentru Valentine”s, ele încep de joi de la prânz și se întind până vineri, în ziua de sărbătoare”, afirmă Irina Velexar, directorul de vânzări.

VALENTINE”S DAY. Potrivit acesteia, vânzările AnaPan de Valentine”s Day sunt cu 30% mai mari decât într-o zi obișnuită, dar nu le depășesc pe cele de 1 Martie sau 8 Martie. „Valentine”s Day a intrat în ultimii ani mai puternic în tradiția românească, însă 8 Martie este mult mai puternică”.

La lanțul de cofetării Armand și cofetariaonline.ro pentru 14 februarie sunt cerute torturile. „Sunt aranjate în așa fel încât să fie un cadou sau să fie consumate în doi, sau asociate cu o sticlă de șampanie. Clienții au o marjă mare, un kilogram de tort costând între 50 și 100 de lei. Un cadou poate pleca de la 30 de lei personalizat și poate merge până la 500 de lei”, afirmă Iancu Andrei, directorul de vânzări al lanțului de cofetărie.

VALENTINE”S DAY. Potrivit acestuia, în următoarele zile, vânzările vor fi de trei ori mai mari decât într-o zi obișnuită. „Anul trecut, vânzările pe acest segment au fost undeva la 4.000 de lei, suma totală întinsă pe trei zile. De la începutul anului și până în prezent avem o creștere de 50% față de anul trecut”, a mai spus el.

Inele de logodnă și pandante, reginele bijuteriilor de Valentine”s Day

Valentine”s Day este și un prilej pentru unii de a dărui o bijuterie persoanei iubite sau de a face o cerere în căsătorie. „Pe acest segment, al inelelor de logodnă, asistăm în ultimii ani la o maturizare a pieței, tinerii alegând, din ce în ce mai mult, modelele cu diamante.  Cele mai căutate inele de logodnă sunt cele cu prețuri între 3.000 și 5.000 de lei. Prețurile inelelor de logodnă cu diamante încep de la valori de 2.000 de lei și pot urca până la 60.000 de lei”, afirmă Claudiu Bologa, directorul general al magazinelor de bijuterii Sabion.

VALENTINE”S DAY. Pe lângă inele de logodnă, în această perioadă sunt foarte cumpărate și pandantele în formă de inimă.  „Best sellerul acestui sezon are un preț de 2.000 de lei, include lănțișorul și pandantul din aur de 18 karate și 3 diamante în greutate de 0.03 carate”, mai spune Claudiu Bologa.

Pentru Valentine”s Day, reprezentantul Casei de Bijuterii Sabion, afacerea de familie românească fondată în urmă cu 15 ani în Târgu – Mureș, estimează că va avea vânzări de aproximativ 150.000 de euro. Anul trecut, vânzările înregistrate în preajma sărbătorii îndrăgostiților au fost de aproximativ 120.000 de euro.

VALENTINE”S DAY. Lucian Adochiței, antreprenorul care operează sub franciză în România cinci magazine ale producătorului de bijuterii danez Pandora, afirmă că cele mai vândute produse ale sale sunt pandantivele talisman în formă de inimă. „Prețurile pentru ele încep de la 99 de lei. Avem o ofertă în care al doilea produs cumpărat este plătit la jumătate. Comparativ cu anul trecut, vânzările totale de bijuterii pentru Valentine”s Day înregistrează o creștere de 25%”, spune Lucian Adochiței.

Turismul, mai mult la ofertă, decât la cumpărare

Pentru că Valentine”s Day se sărbătorește vineri, operatorii din turism au pregătit o serie de oferte cu acest prilej. „Dacă în alți ani media de înnoptare era de o noapte, acum vorbim de două – trei nopți de cazare. În special pe România, ofertele sunt mai multe de la an la an. Destinațiile cele mai căutate sunt cele de pe Valea Prahovei, Poiana Brașov, plus zona Bran – Moeciu. Pe extern, cele mai căutate citybreak-uri sunt Viena, Praga, Budapesta, Paris, Barcelona, Amsterdam sau Londra”, afirmă Traian Bădulescu, consultant în turism.

 Prețul mediu al unei vacanțe în România la un hotel de trei – patru stele de Valentine”s Day este între 250 – 350 de lei de persoană, pentru două nopți de cazare și o cină romantică. Prețul unui citybreak începe de la 200 de euro de persoană, pentru Budapesta, și ajunge la 500 – 600 de euro pentru Paris, la un hotel de trei – patru stele, cu două nopți de cazare, transport și mic dejun.

„Valentine”s Day este la vânzări ca un weekend normal, plus 10%. Mulți au venit cu oferte și reduceri, dar nu este un program care să vândă mult în România, mai ales că vine pe un fond de populație săracă, plus că este o sărbătoare importată. Ceea ce știm și noi din marketing este că, atunci când e multă promovare, e vânzare slabă. Valentine”s Day se adresează unui anumit public. Trebuie să fii tânăr ca să fii îndrăgostit, trebuie să ai și niște bani ca să duci persoana iubită la munte. Mă aștept, însă, să fie plin pe Valea Prahovei pentru că este cald și zăpadă, plus în celelalte stațiuni unde se schiază, dar asta pentru că este vremea bună”, este de părere Dragoș Răducan, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc.

La agenția de turism Paralela 45, cele mai căutate oferte de „Valentine”s Day au fost la Roma, Viena, Lisabona, Veneția, Istanbul și Praga. Prețul lor mediu a fost de circa 350 de euro- avion și cazare cu mic dejun, pentu două nopți la hoteluri de trei și patru stele. În țară, hotelurile de trei și patru stele de pe Valea Prahovei și Bran – Moeciu au făcut pachete pentru Valentine”s Day. Prețul a fost, în medie, de 150 – 200 de lei de persoană pentru două nopți de cazare cu mic dejun. „Valentine”s Day se face pentru că este la modă, dar nu ne aduce o creștere. Nu este un profit semnificativ, iese cam 25 de euro de persoană, depinde și de câte pachete vinzi, nu am făcut un total. La modă sunt tot early booking-urile alea mari și grase pentru vară”, afirmă Corina Enache, directorul de vânzări de la Paralela 45.

VALENTINE”S DAY. Destinația preferată a celor care au optat pentru un pachet oferit de agenția Happy Tour a fost Praga. Prețul unui sejur de patru nopți la un hotel de patru stele din capitala Cehiei a fost în medie, de 160 de euro de persoană și include cazarea pe patru nopți, cu mic dejun, și bilet de avion dus-întors. Pachetul nu include taxa de aeroport, transferul la și de la aeroport și asigurarea medicală. „Ca estimare, putem spune că vânzările au crescut cu aproximativ 10% față de anul trecut. Numărul de destinații au fost cu 5 mai mare ca anul trecut”, spune Mădălina Grosu, reprezentant Happy Tour.

La Eximtur, destinațiile de city-break cele mai căutate, din străinătate au fost: Viena, Bruxelles, Budapesta, Paris, Milano sau Praga. Prețurile pentru pachete în străinătate variază de la 150 euro până la 800-900 euro/ persoană. „Cei care aleg să rămână în România caută hoteluri cu facilități de spa. Pachetele în țară variază de la 200 lei la 400 lei/ persoana, pentru 2 nopți. Având în vedere că pachetele se fac la solicitarea clienților, nu avem cifre exacte cu privire la pachetele de Valentine”s Day, însă estimăm o creștere de 10-15% în 2014 pentru pachetele de city-break și de spa”, afirmă Cristina Zarafu, reprezentant Eximtur.

VALENTINE”S DAY. Vânzările eMAG au crescut cu 30%

În perioada campaniei de Valentine”s Day 2013, eMAG a înregistrat vânzări cu 30% mai mari decât în perioada similară din 2012, cele mai căutate fiind produsele de îngrijire personală, cosmeticele, gadget-urile, tablete, telefoane și, foarte mult, accesoriile acestor produse. „Estimăm vânzări mai mari cu cel puțin 40% față de anul trecut în perioada campaniei pe care o derulăm în acest an, creșterea fiind susținută și de adăugarea categoriei de cosmetice care a înregistrat deja vânzari spectaculoase în această campanie, de 5 ori mai mari decât în perioada anterioară”, afirmă Lucia Ciucă, director de marketing eMAG.