Prima pagină » Știri » Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării

Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării

Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării
Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini cu stadiul lucrărilor la cei 141 de kilometri de cale ferată aflată în construcție în vestul țării. Concluzia reprezentanților asociației, după vizitarea șantierelor dintre Ghioroc și Simeria, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare.

Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructură, tronsonul dintre km 614 (Ghioroc) și Simeria face parte parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, este împărțit în 4 loturi, iar valoarea contractelor este de aproximativ 2 miliarde de euro.

Tronsonul are circa 60 de km de traseu nou, 9 poduri noi peste Mureș, 3 tuneluri, stații moderne și multe soluții tehnice care vor permite trenurilor să circule cu maximum 160 de km/oră între Simeria și Arad.

Primul sector, cuprins între km 614 și Bârzava, are 42 de km și este construit de Asocierea Astaldi-FCC-Salcef-Thales, iar lucrările înregistrează un progres semnificativ.

„Față de vizita noastră din toamna lui 2018, avansul este semnificativ. Stadiul fizic este 21%. Se lucrează puternic la terasamente atât pe cei 14 km de aliniament nou, cât și la cele două poduri mari peste Mureș (se armează pilonii și se asamblează structurile metalice ale podurilor). Pe traseul existent se muncește la zidurile de sprijin, terasamente și gări/peroane”, au scris reprezentanții Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

Aceștia precizează că se muncește intens și pe al doilea sector, cuprins între Bârzava și Ilteu, cu o lungime de 36 km, executat de aceeași asociere, având un progres fizic de 26%.

„Se muncește intens în zona Gării Bârzava, unde la finalul lunii iunie se va circula pe linie nouă. Sunt două poduri peste Mureș (se lucrează la pilonii de susținere) și un tunel (600 metri) care va începe în cel mai scurt timp, după defrișarea arborilor. Avem și o secțiune blocată de un important sit arheologic”, au mai scris reprezentanții asociației care monitorizează investițiile în infrastructură.

Lucrările pe cel de-al treilea segment, Ilteu-Gurasada, cu o lungime de 22 km, executate de asocierea Aktor-Alstom-Arcada, au avansat cu 6%, după calculele Pro Infrastructură: „Sunt 16 km de traseu nou, două poduri noi peste Mureș (la care se lucrează la fundații), două tuneluri și o polată (se încep în curând după rezolvarea acelorași blocaje cu defrișările). Cei de la Arcada sunt bine mobilizați pe sectorul lor, în timp ce Aktor trebuie să mai tureze motoarele”.

De asemenea, reprezentanții asociației spun că stadiul lucrărilor pe cel de-al patrulea segment, Gurasada-Simeria, cu o lungime de 41 km, realizat de asocierea FCC-Astaldi-Contratas y Ventas, este de 13%.

„Se progresează foarte bine la două din cele trei poduri peste Mureș pe partea de fundații, dar și la linia dintre Mintia și Deva care se va deschide circulației la finalul acestei luni. În august se va redeschide traficul spre Hunedoara printr-o trecere la nivel cu DN7″, mai spun reprezentanții asociației.

Concluzia acestora, după vizitele făcute în teren, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare, cu potențial de îmbunătățiri pe alocuri.

„Sunt șanse ca experiența nefastă cu șantierele interminabile de pe tronsonul Simeria-Sighișoara să nu se mai repete”, se arată la finalul postării de pe rețeaua de socializare.

Potrivit datelor oficiale, pe această linie trenurile de călători circulau, înainte de începerea proiectului, cu o viteză medie de 78 km/h, iar viteza maximă admisă era de 100 km/h. La finalul lucrărilor, circulația se va putea desfășura cu o viteză de 160 km/h pe o lungime de circa 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.

Foto: Asociația Pro Infrastructură/ Facebook

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Colacul de salvare primit de Rusia de la China pe timp de război vine cu un preț: „O inversare completă și jenantă”
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Un monument preistoric unic a fost descoperit de arheologii din Franța