Prima pagină » Știri » Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării

Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării

Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării
Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini cu stadiul lucrărilor la cei 141 de kilometri de cale ferată aflată în construcție în vestul țării. Concluzia reprezentanților asociației, după vizitarea șantierelor dintre Ghioroc și Simeria, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare.

Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructură, tronsonul dintre km 614 (Ghioroc) și Simeria face parte parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, este împărțit în 4 loturi, iar valoarea contractelor este de aproximativ 2 miliarde de euro.

Tronsonul are circa 60 de km de traseu nou, 9 poduri noi peste Mureș, 3 tuneluri, stații moderne și multe soluții tehnice care vor permite trenurilor să circule cu maximum 160 de km/oră între Simeria și Arad.

Primul sector, cuprins între km 614 și Bârzava, are 42 de km și este construit de Asocierea Astaldi-FCC-Salcef-Thales, iar lucrările înregistrează un progres semnificativ.

„Față de vizita noastră din toamna lui 2018, avansul este semnificativ. Stadiul fizic este 21%. Se lucrează puternic la terasamente atât pe cei 14 km de aliniament nou, cât și la cele două poduri mari peste Mureș (se armează pilonii și se asamblează structurile metalice ale podurilor). Pe traseul existent se muncește la zidurile de sprijin, terasamente și gări/peroane”, au scris reprezentanții Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

Aceștia precizează că se muncește intens și pe al doilea sector, cuprins între Bârzava și Ilteu, cu o lungime de 36 km, executat de aceeași asociere, având un progres fizic de 26%.

„Se muncește intens în zona Gării Bârzava, unde la finalul lunii iunie se va circula pe linie nouă. Sunt două poduri peste Mureș (se lucrează la pilonii de susținere) și un tunel (600 metri) care va începe în cel mai scurt timp, după defrișarea arborilor. Avem și o secțiune blocată de un important sit arheologic”, au mai scris reprezentanții asociației care monitorizează investițiile în infrastructură.

Lucrările pe cel de-al treilea segment, Ilteu-Gurasada, cu o lungime de 22 km, executate de asocierea Aktor-Alstom-Arcada, au avansat cu 6%, după calculele Pro Infrastructură: „Sunt 16 km de traseu nou, două poduri noi peste Mureș (la care se lucrează la fundații), două tuneluri și o polată (se încep în curând după rezolvarea acelorași blocaje cu defrișările). Cei de la Arcada sunt bine mobilizați pe sectorul lor, în timp ce Aktor trebuie să mai tureze motoarele”.

De asemenea, reprezentanții asociației spun că stadiul lucrărilor pe cel de-al patrulea segment, Gurasada-Simeria, cu o lungime de 41 km, realizat de asocierea FCC-Astaldi-Contratas y Ventas, este de 13%.

„Se progresează foarte bine la două din cele trei poduri peste Mureș pe partea de fundații, dar și la linia dintre Mintia și Deva care se va deschide circulației la finalul acestei luni. În august se va redeschide traficul spre Hunedoara printr-o trecere la nivel cu DN7″, mai spun reprezentanții asociației.

Concluzia acestora, după vizitele făcute în teren, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare, cu potențial de îmbunătățiri pe alocuri.

„Sunt șanse ca experiența nefastă cu șantierele interminabile de pe tronsonul Simeria-Sighișoara să nu se mai repete”, se arată la finalul postării de pe rețeaua de socializare.

Potrivit datelor oficiale, pe această linie trenurile de călători circulau, înainte de începerea proiectului, cu o viteză medie de 78 km/h, iar viteza maximă admisă era de 100 km/h. La finalul lucrărilor, circulația se va putea desfășura cu o viteză de 160 km/h pe o lungime de circa 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.

Foto: Asociația Pro Infrastructură/ Facebook

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Un fost director Microsoft, impresionat de transformarea României din ultimii ani