Fake news cu noul logo al Capitalei. Firea acuză o „campanie de compromitere”

Publicat: 06 05. 2017, 13:17
Actualizat: 05 06. 2018, 15:16

„Coperta cursului de geometrie descriptivă din 1959 pe care ar apărea exact imaginea logo-ului ales de juriul concursului este un fals grosolan”, susține Primăria Capitalei printr-un comunicat de presă, atașând imaginea apărută în mediul online și coperta originală a cărții respective.

„Considerăm că acesta este un atac deliberat la credibilitatea și la imaginea Primăriei Capitalei și ne rezervăm dreptul de a-i acționa în justiție pe cei care au declanșat și răspândit această manipulare grosolană. (..) Constatăm că acest incident se înscrie, alături de „taifunul mediatic” iscat de știrea despre profesoara dată afară pentru că ar fi contrazis-o pe Gabriela Firea și altele asemenea, într-o campanie concertată și deloc întâmplătoare de compromitere a Primarului General, a cărui activitate și mai ales apreciere din partea publicului se pare că deranjează anumite persoane sau grupuri de interese”, mai transmite primăria.

Primăria Capitalei a anunță, vineri că, în urma descalificării lucrării declarate inițial câștigătoare, juriul a desemnat un nou câștigător pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureștiului, acesta fiind Alexandru Mihai Nenciu, a cărui propunere de logo era următoarea clasată în funcție de punctaj.

„În prezentarea materialului propus spre jurizare, Alexandru Mihai Nenciu susține că a pornit de la ideea de a crea un logo care să condenseze, grafic și vizual, un cumul de valori reprezentative pentru bucureșteni -istorice, culturale, sportive și economice”, transmite Primăria Capitalei.

„Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureștiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român și Arena Națională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identității colective”, spune Nenciu.

„Pentru a se evita situații de genul celei întâlnite la primul logo declarat câștigător, organizatorii concursului au decis, de comun acord cu membrii juriului, ca înmânarea propriu-zisă a premiului și semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor să aibă loc în termen de 7 (șapte) zile de la comunicarea publică a deciziei. Câștigătorul va fi validat doar dacă în acest interval, în care lucrarea va fi expusă public pe site-ul Primăriei Municipiului București și pe pagina de Facebook, nu apar sesizări pertinente privind un eventual plagiat sau similitudine cu un alt logo existent”, mai spune primăria.