(P) Promovarea carierei

Publicat: 03 09. 2014, 10:45
Actualizat: 03 02. 2019, 07:00

Elaborarea unui CV se face în funcție de scopul de carieră, de postul vizat și evidențiază abilități, cunoștințe și experiențe care sunt importante pentru acesta.

Pentru a reuși pe piața muncii sunt necesare anumite calități, pe care trebuie să știi să le „comercializezi”, fără teamă, să le subliniezi, să le evidențiezi, ca să atingi obiectivele stabilite. Acest concept se numește marketing personal și înseamnă pur și simplu să-ți asiguri vizibilitatea, să știi cine ești, să crezi că ești cineva, firește, în mod real. Este un aspect psihologic-atitudinal al succesului, foarte important, dar care nu poate să se dezvolte fără a lua în considerare cunoștințele, deprinderile practice, obținute cu ore considerabile de efort.

Departamentele de resurse umane solicită atunci când vrei să te angajezi un dosar sau o mapă de prezentare, portofoliul personal, care de cele mai multe ori este specific cerințelor angajatorilor:
actele de identitate personală (copii)
documentele privind studiile (evoluția școlară, copii legalizate)
documentele privind specializările profesionale (evoluția în carieră, copii)
referințele (directori, șefi de departamente, prieteni, colegi, beneficiari ai unor programe în care ai fost implicat(ă))
scrisorile de recomandare (originale)
scrisoarea de intenție
curriculumul vitae (CV european sau un format specific instituției)

Participanții pot completa portofoliul personal pe tot parcursul carierei cu: diplome, adeverințe de participare, certificate de competență (lingvistice, de calculator, etc.), fotografii relevante (de la concursuri sau din diferite activități de voluntariat, de exemplu).

Pregătește-te pentru un interviu de angajare, recapitulează posibile întrebări, manifestă o atitudine pozitivă, păstrează întotdeauna un as în mânecă, află detalii despre activitatea firmei, insistă pe „ceea ce știi să faci”, pe performanțele tale, exprimă-ți dorința de a învăța, pune întrebări, negociază salariul, nu insista asupra punctelor tale slabe, de exemplu: vârsta, lipsa experienței, calificărilor, surprinde pozitiv pe cel/cea care intervievează, răspunzând provocărilor sau situațiilor problemă inedite, trimite o scrisoare de mulțumire după interviu!