Pagina 8 din The Guardian. MESAJUL ROMÂNILOR către premierul David Cameron

Publicat: 13 02. 2013, 09:13
Actualizat: 03 09. 2019, 01:50

Totul a început cu o întrebare: „Why don’t you come over?”. A făcut înconjurul lumii în ultimele două săptămâni și a făcut auzită vocea românilor altfel. Cu umor și inteligență, cu ajutorul dumneavoastră, campania gândul, GMP Advertising și webstyler a crescut în fiecare zi, transmițând cel mai eficient răspuns la campania „Nu veniți în Anglia!”, cu care ziarul britanic The Guardian voia să dea o mână de ajutor autorităților care ar fi fost îngrijorate de valul de imigranți români și bulgari ce ar intenționa să vină în Regatul Unit, în 2014, după ridicarea restricțiilor de muncă.

După ce i-am invitat pe britanici în România, le-am oferit canapelele noastre și locuri de muncă, încheiem cu mesajul românilor către premierul David Cameron, care a apărut astăzi în The Guardian.

FINAL DE CAMPANIE. Astăzi, pagina 8 din The Guardian. Mesajul românilor către premierul britanic

Cum am început

La sfârșitul lui ianuarie, The Guardian și-a invitat cititorii să pună în practică ideea guvernului Marii Britanii de a lansa o campanie anti-imigrație. Britanicii au reacționat, iar mesajele le puteți găsi aici.

Gândul a lansat și el o provocare cititorilor săi, propunând un răspuns. „We may not like Britain, but you will love Romania. Why don’t you come over?” („S-ar putea să nu ne placă Marea Britanie, dar voi o să iubiți România. De ce nu veniți la noi?”) a fost sloganul campaniei gândul dedicate englezilor și prejudecăților despre România. Umorul și inteligența dumneavoastră au dat rezultate. Mesajele noastre și ale dumneavoastă au ajuns în întreaga lume, fiind preluate de cele mai prestigioase publicații și posturi de televiziune.

Redacția ziarului gândul a fost vizitată de zeci de ziariști străini, iar noi am dus mesajul dumneavoastră mai departe: nu suntem o țară din lumea a treia, putem răspunde și nu ne plac generalizările. Associated Press, Reuters, BBC, Channel4, Huffington Post sunt numai câteva dintre site-urile, ziarele sau televiziunile care au prezentat această campanie. Citiți aici unde a fost auzită vocea românilor.

Ca să arătăm că vorbim serios, împreună cu GMP și webstyler, am lansat un site special dedicat campaniei în care v-am invitat din nou să ne ajutați. Vă mulțumim pentru că încă din primele 24 de ore v-ați pus locuința la dispoziție pentru a primi în gazdă un cetățean britanic. Harta este plină acum de români care vor să găzduiască și să fie ghizi britanicilor ce vor să viziteze România.

Pe whydontyoucomeover.co.uk le-am oferit britanicilor și joburi și le-am dat posibilitatea altor angajatori din România să intre și să le propună cetățenilor străini slujbe la noi în țară.

Campania gândul a fost susținută de poveștile de viață ale unor britanici care au ales să trăiască sau care s-au îndrăgostit de țara noastră. V-am prezentat, totodată, și români care studiază sau muncesc în Marea Britanie și pentru care avem tot respectul.

„Why Don’t You Come Over?” Nigel Townson, directorul British Council: „Hai, mai bine, să bem o bere românească!”

„Why don”t you come over?” Adrian Tritade, românul care îi învață pe britanici să conducă: „Veniți în România, nu vă veți plictisi niciodată, nu aveți cum”

„Why Don’t You Come Over?” Rupert Wolfe Murray, britanicul care îi tratează pe români de dependență: „Invazia românilor în Marea Britanie e un subiect de presă tabloidă”

„Why don’t you come over?” Oana Romocea, cercetătoarea româncă de la Oxford: „Până să începeți voi campania, aveai o ezitare să spui că ești român”

Platt, înainte de Arafat. Englezul care deschide ochii României: „Nu aș fi niciodată ciobănașul din Miorița”. VIDEO

„Why Don”t You Come Over?” Cosmina Dorobanțu împinge lumea înainte de la Oxford: „În opt ani, o singură remarcă la adresa românilor m-a deranjat”

Munca titanică a Elenei de a răzbi în Marea Britanie. „Noi, dacă ne arde buza, suntem dispuși să facem orice job. Doar n-o să stăm să așteptăm ajutoare sociale”

Încheiem această campanie care a reușit datorită dumneavoastră, întorcându-ne simbolic din locul în care a plecat. Așadar, pentru că sursele ziarelor britanice indicau cabinetul de la Londra ca fiind locul în care s-ar fi purtat discuția privind eventuala campanie negativă la adresa românilor, ne-am adresat pe căi oficiale. Am încercat să lămurim această întreagă dezbatere purtată în jurul liberalizării pieței muncii pentru români și bulgari.  Miza acestei discuții o găsiț iaici!

În plus, încheiem această campanie la fel cum a început, cu ajutorul unui mesaj pe un poster. Am ales să publicăm acest mesaj într-una din paginile ziarului The Guardian care a aparut astăzi în Marea Britanie.