Prima pagină » Știri » TRANSPORTUL PUBLIC de persoane între București și Ilfov va fi SUSPENDAT din 31 octombrie. COTAR: Nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piață

TRANSPORTUL PUBLIC de persoane între București și Ilfov va fi SUSPENDAT din 31 octombrie. COTAR: Nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piață

Cele mai importante știri ale după-amiezii

Transportul public de persoane între București și localitățile din Ilfov va fi suspendat, începând cu data de 31 octombrie, a anunțat, luni, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

„Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România își cere scuze față de clienții care vor avea de suferit în urma măsurilor de urgență pe care transportatorii le vor lua, în zilele următoare, dar îi roagă pe cei afectați de această situație să înțeleagă de ce se întâmplă aceste lucruri în România. Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a decis soarta a peste 100.000 de români care folosesc în fiecare zi autobuzele și microbuzele între București și localitățile din Ilfov. În ultimii ani, firmele care operează curse între București și Ilfov au investit peste 20 de milioane de euro în 170 de autobuze urbane care stau în garaj și pentru care se plătește leasing fără să circule pe vreun traseu”, au declarat reprezentanții COTAR.

Reprezentanții Confederației susțin că au luat această decizie „din cauza faptului că nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piață”.

Acum șase luni, Autoritatea Metropolitană de Transport a fost desființată, astfel că atribuțiile în privința serviicilor de transport persoane București-Ilfov au fost transferate, în subordinea Primăriei Capitalei, respectiv la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public (ADITP). „În prezent, nu există nicio procedură de atribuire pe traseele care fac legătura între București și localitățile județului Ilfov”, adaugă reprezentanții COTAR.

ADITP București-Ilfov nu a luat nicio decizie privind atribuirea licențelor de transport, în condițiile în care specialiștii acestei asociații, odată cu preluarea reglementării acestui serviciu, aveau obligația să prezinte strategia privind atribuirea licențelor, un studiu de fundamantare, astfel încât operatorii de transport să își pregatească din timp investițiile în flotele auto, potrivit reprezentanților Confederației citate. În plus, ei mai precizează că această Asociație nu a luat nicio decizie în privința reglementărilor transportului public de persoane între București și Ilfov și nici nu a rezolvat problema emiterilor de licențe pentru acestea.

„Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, care a preluat atribuțiile, nu este competentă să gestioneze acest domeniu”, au mai spus reprezentanții COTAR.

Aceștia menționează că autoritățile nu respectă deciziile justiției, hotărârea Înaltei Curți de Casație și Justiție din 2017, prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele care fac legătura între București și localitățile județului Ilfov, și nici sentința din 2018 a Tribunalului București, prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele ce fac legătura între Capitală și localitățile din Ilfov.

„Refuzul autorităților de a derula o procedură transparentă de atribuire a traseelor și licențelor, pe rutele de transport între București și Ilfov, ascunde sub preș un abuz ce va urma începând cu 1 ianuarie 2019. Credem că se urmărește interesul societăților de transport nou înființate și finanțate de bugetele locale ale primăriilor din orașele reședință de județ. Transportatorii nu au primit niciun leu pentru achiziția de autobuze – suportă integral achiziția de mijloace de transport. Se încalcă principiul liberei concurențe privind condițiile de acces la piața transportului de persoane”, a declarat Dan Leasă, prim vicepreședinte COTAR- filiala Ilfov.

De asemenea, transportatorii cer armonizarea legislației naționale cu cea europeană, precum și înnoirea parcului auto într-un mediu concurențial, în condiții egale de acces la piața transportului de persoane București-Ilfov.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Un fost director Microsoft, impresionat de transformarea României din ultimii ani