The Independent: Industria auto „a îngropat” un raport care arată care este cea mai mare problemă a mașinilor americane

The Independent: Industria auto „a îngropat un raport care arată care este cea mai mare problemă a mașinilor americane
Publicat: 24/09/2015, 11:08
Actualizat: 02/10/2015, 12:11

Studiul de importanță majoră a fost comandat de industria auto pentru a demonstra că standardele de siguranță folosite în UE și SUA sunt similare. În schimb, analiza a scos la iveală faptul că modelele auto americane sunt mult mai nesigure, când vine vorba de coliziunile frontale, o cauză frecventă a accidentelor rutiere.

Rezultatele nu au fost publicate niciodată de organizațiile din industria auto care au comandat studiul, scrie The Independent.

Potrivit unor activiști care militează pentru siguranța rutieră, negociatorii comerciali ar pune în pericol viețile oamenilor, permițând vânzarea de autoturisme americane nesigure în Europa și viceversa.

Informația survine în contextul scandalului noxelor de la Volkswagen. Alliance of Automobile Manufacturers (AAM) din Washington a sponsorizat cercetarea, alături de ACEA (Europa) și American Automotive Policy Council.

Giganții auto reprezintă cele mai mari nume din industrie, precum Chrysler, Toyota, Jaguar Land Rover și Volkswagen.

Experții independenți din cadrul University of Michigan Transportation Research Institute și centrul SAFER din cadrul Chalmers University of Technology din Gothenburg, Suedia, au realizat studiul. Experții din Franța și Marea Britanie (Transport Research Laboratory) au fost de asemenea implicați în studiu.

„ACEA (Asociația Producătorilor Europeni de Automobile) rămâne încrezătoare că convergența legislativă poate fi obținută în TTIP, în timp ce se menține actualul nivel ridicat de siguranță, atât în UE, cât și în SUA”, a declarat un purtător de cuvânt al organizației.

Investigația a fost anunțată cu mare vervă în 2014. Robert Strassburger, vicepreședintele AAM pentru siguranță rutieră, a declarat că acesta este cel mai ambițios studiu realizat vreodată în câmpul siguranței auto.

Industria a dorit să folosească studiul pentru a stimula negocierile TTIP, menite să armonizeze standardele de siguranță rutieră de pe ambele maluri ale Atlanticului. Rezultatele studiului au arătat însă diferențe substanțiale în privința standardelor de siguranță.

33%, diferența dintre viață și moarte

Pasagerii din modelele europene beneficiază de o siguranță cu 33% mai mare în cazul coliziunilor frontale, care duc de obicei la accidente grave, comparativ cu mașinile americane.

Totuși, niciunul din giganții grupului de lobby nu a publicat studiul, care a fost publicat acum în mod discret pe site-ul Universității din Michigan.

Co-autorul studiului, Andras Balint, analist de siguranță a traficului rutier la Chalmers, a declarat: „Rezultatele studiului nostru indică faptul că există o diferență de risc (risc de accidentare) între mașinile cu specificații europene și cele americane. Astfel, recunoașterea imediată a vehiculelor americane în UE ar putea duce la un număr mai mare de accidente sau decese în accidente. Impactul diferenței este greu de cuantificat, deoarece depinde de mai mulți parametri”.

ETSC (European Transport Safety Council), organizația independentă care consiliază Comisia Europeană și Parlamentul European în probleme de siguranța traficului rutier, a declarat că studiul trage un semnal de alarmă, care arată că, în acest stadiu, standardele de siguranță auto nu pot fi incluse în TTIP . În consecință, sunt necesare noi analize.

Directorul executiv al consiliului, Antonio Avenoso, a declarat: „Acest studiu demonstrează că negociatorii comerciali ai UE și SUA ar putea pune în pericol viețile oamenilor, permițând autoturismelor care au aprobare în SUA să fie vândute în Europa și viceversa. Este nevoie de un proces transparent de ambele părți pentru a crește nivelul de siguranță pentru toate autoturismele. Fără o cercetare amănunțită, includerea standardelor de siguranță auto COMUNE în acordul TTIP ar fi un act iresponsabil”.

Următoarea rundă de negocieri privind Parteneriatul Transatlantic pentru Comerț și Investiții va începe luna viitoare. Sectorul auto va fi cel mai mare beneficiar: armonizarea legislației rutiere ar aduce 18 miliarde de dolari în bugetul UE și SUA, în fiecare an, potrivit unui studiu realizat de think-tank-ul american Petersen Institute of International Economics.

Pe de altă parte, atât US Alliance of Automobile Manufacturers, cât și ACEA, au promis că vor analiza mai detaliat studiul, înainte de includerea armonizării legislative privind siguranța auto în TTIP.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O fetiță de 4 ani a murit după ce ar fi mâncat macrou congelat. Bunica...
Digi RCS-RDS, cadou de Paște pentru toți abonații din România: toate facturile la jumătate de...
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Trupul unei tinere a fost turnat în beton în urmă cu peste 50 de ani....
Din ce sunt făcuți mititeii de la „Gusturi românești” din Mega Image. Ce conțin, de...
Dieta biochimică a lui Ion Iliescu | Ce mănâncă, de fapt, fostul președinte la 94...
ANIMAŢIE. Accidentul teribil din Mangalia. Şoferul a murit, iar pasagerul şi-a pierdut o mână: "Mamă,...
Florin Piersic, în stare gravă! Breaking news!
Trei femei s-au infectat cu HIV după ce au apelat la Terapia Vampir! Aceasta este...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Cum poți stinge martorul pentru sonda Lambda? Ce alte probleme indică „check engine”?
Ursula von der Leyen întinde mâna extremei drepte pentru o colaborare după alegerile europarlamentare
Simbolul ASCUNS în logo-ul NASA! Spune TOTUL despre adevăratul scop al agenției
Decizie pentru proprietarii de terenuri din România. Este obligatoriu până la 31 mai
WhatsApp nu mai oferă gratuit o funcție importantă. Utilizatorii, obligați să facă abonament
Program magazine 1 mai 2024. Orarul Lidl, Kaufland, Auchan, Penny, Carrefour, Profi, Mega Image și...
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Robi, hotărât să lupte pentru Roberta! Concurentul nu este impresionat de chimia dintre Roberta și...
"Zici că era la sala de fitness". Iulia Vântur, concert live! Blondina a fost criticată...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
„Apocalipsa plantelor”: bacteriile decimează culturile și provoacă pagube de milioane de euro