Armata Română va investi 300 de milioane de dolari în drone. O companie israeliană și una franceză, în competiție pentru a câștiga contractul cu Ministerul Apărării

Publicat: 23 02. 2021, 20:51
Actualizat: 23 02. 2021, 20:52

Armata Română se pregătește să investească peste 300 de milioane de dolari în drone. Acestea vor supraveghea frontiera, spațiul maritim, ori vor fi folosite în misiuni de culegere de informații. Dotarerea cu drone speciale a fost deja aprobată în Parlamentul României.

O companie israeliană și una franceză, în competiție pentru a câștiga contractul cu Ministerul Apărării

Două companii vor fi în competiție – o companie israeliană și una franceză- pentru a câștigă contractul cu Ministerul Apărării.

O  ofertă a venit de la compania Israeliană Elbit, care au propus drona lor Hermes 450 pe care să o și producă în România

Cohen Assaf, director UAS Elbit: „Vrem să îl aducem în România ca parte a cerințelor de apărare ale României. Este util în diverse misiuni: terestre, aeriene și maritime.”

Sistemul propus acum de Thales – Watchkeeper X – are la bază tocmai platforma Hermes 450 realizată de cei de la Elbit. Potrivit Hotnews, sistemul Watchkeeper vine însă cu câteva modificări și îmbunătățiri ce au fost dezvoltate conform standardelor NATO și cerințelor specifice ale armatei britanice și care ar fi plusuri față de alți competitori de pe piață.

Linie de asamblare în România, componente produse la firme românești precum Romaero, IAR sau Aerostar

Reprezentantul Thales România spune că, dacă Armata o va alege, drona Watchkeeper va fi asamblată și personalizată în România, iar mai multe componente vor fi produse local, în cadrul mai multor firme din industria de apărare din țară.

„Înseamnă transfer de tehnologie în ceea ce privește linia de asamblare, înseamnă contracte cu companii din industria aero-spațială pentru producția de componente. Mă refer nu doar la partea de cablaj care se face deja în România, ci și la componente de aerostructuri cum ar fi cele din fibră de carbon. Noi am inițiat deja discuții cu Romaero și IAR Brașov, au autoclave și în trecut au produs astfel de componente. Pe partea de hidraulică am deschis discuții cu partenerii de la Aerostar. Nu în ultimul rând colaborăm și cu Institutul Național de Cercetări în domeniul Aerospațial (INCAS) care ne va ajuta în a personaliza un astfel de sistem conform cerințelor Armatei Române”, spune Sfichi.