VIDEO | Cîmpeanu, despre reimplementarea trimestrelor: Nu de anul viitor. Aștept opinia experților din științele educației

Publicat: 14 02. 2022, 21:49
Actualizat: 15 02. 2022, 09:51

This browser does not support the video element.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni, la Digi24, că s-a pus în discuție revenirea la sistemul educațional împărțit în trimestre, dar acest lucru nu va fi implementat din anul școlar viitor. 

Întrebat dacă vor fi reimplementate trimestrele de anul viitor, ministrul Educației, a răspuns: „ Nu. Sigur este propunerea Ministerului Educației. Am spus că vom avea un proces de consultare și dezbatere bazat pe ceea ce aștept să primesc de la experții din științele educației cu privire la modalitățile prin care putem implementa această formă. Schimbarea de formă trebuie dublată de o schimbare de fond –  este vorba de partea de evaluare”, potrivit Digi24.

Ministrul a precizat că există argumente favorabile pentru revenirea la această formă de organizare pentru a aduce perioade de repaus între perioadele de educație și pentru o mai bună evaluare a competențelor elevilor.

„Avem nevoie de alte soluții care să vină în paralel cu această formă de organizare pentru că având cinci vacanțe dintre care trei sunt poziționate foarte clar – este vorba de vacanța de iarnă, de Paști și vacanța de vară, intercalate cu o săptămână de vacanță în octombrie și februarie”, a afirmat el.

Cîmpeanu a spus că în cadrul procesului de educație vor fi cuprinse și proiectele „Școala altfel” și „Săptămâna verde”.

„Cele trei trimestre ar putea să cuprindă și săptămâna de „Școala altfel” și „Săptămâna verde” – săptămâni în care elevii se dedică unor altfel de activități. În luna martie vom avea o decizie. Decizia va fi fundamentată.

O modalitate de evaluare care să ne permită identificarea pierderilor, care să ne permită progresul elevilor este absolut necesară”, a spus ministrul Educației.

Ministrul Educației este de părere că odată cu implementarea sistemului de educație cu semestre procesul de educație a urmat un trend descendent.

„Am început cu semestre în 1998. Nu ştiu dacă este o coincidenţă sau nu, dar din 1998, calitatea sistemului de învăţământ a scăzut şi a scăzut continuu, din păcate. Tot de atunci, am avut o rată de promovare mică la examenele naţionale. Tot de atunci a început să crească puternic şi abandonul şcolar. Nu ştiu dacă e o simplă coincidenţă, repet, aştept analiza făcută de specialişti”, a declarat Cîmpeanu.