VIDEO | Magazine din Hala Obor, închise temporar. ANPC a găsit produse alimentare expirate sau ținute în vitrine cu rugină și mucegai

Publicat: 23 11. 2021, 18:00
Actualizat: 24 11. 2021, 20:43
Sursa: Facebook Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au găsit la mai multe magazine din Halele Centrale Obor din Capitală produse expirate și vitrine pline de rugină, mucegai și resturi alimentare, motiv pentru care au propus administratorului să închidă unitatea pe o perioadă de cel mult șase luni.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început recent o serie de controale, în toată ţara, pentru a verifica modul în care sunt respectate regulile de vânzare a produselor alimentare.

Luni, comisarii de la Protecţia Consumatorilor București-Ilfov au făcut controale în Halele Centrale Obor, unde au găsit mai multe nereguli. Cei 26 de operatorii economici controlați au primit 30 de amenzi, în valoare totală de 365.000 lei și 2 avertismente, a anunțat ANPC într-un comunicat de presă.

De asemenea, pentru 25 dintre operatorii economici controlați s-a dispus oprirea temporară a activității.

Sursa: Facebook Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Peste 11,5 tone de produse alimentare nesigure, în general carne, produse din carne și produse lactate, au fost retrase de la vânzare.

O altă măsură propusă în urma controalelor a fost ”închiderea unității pe o durată de cel mult 6 luni pentru societatea care administrează Halele Centrale Obor”.

Printre neregulile găsite de comisarii de la Protecția Consumatorilor București-Ilfov au fost:

  • nerespectarea temperaturii de depozitare și expunere spre vânzare recomandată de producător;
  • expunerea spre vânzare în afara spațiilor frigorifice (comercializare la temperatura mediului ambiant) pentru carne, produse din carne și produse lactate;
  • utilizarea unor vitrine frigorifice igienizate necorespunzător (zone cu rugină, resturi alimentare, acumulări de gheață murdară, insule de mucegai etc.);
  • comercializarea unor produse alimentare nesigure și a unor produse alimentare cu data limită de consum depășită;
  • existența căilor de acces cu gresie spartă, a diferenței de nivel, a treptelor deteriorate nemarcate, care constituie un pericol pentru cumpărători.

”Cel mai mult m-au impresionat oamenii care veniseră în piață la cumpărături și vedeau, odată cu noi, mizeria pe care o descopeream în galantare. Nu ne venea să credem: nici nouă, nici lor. Vreau să sublinez un lucru foarte important: niciodată nu ne-am dorit închiderea activității unui operator economic. Nu acesta este scopul nostru! Dar mesajul este unul foarte scurt: Faceți curățenie, respectați reglementările în vigoare și, astfel, vă puteți relua activitatea. Alegerea este doar a operatorilor economici. Curățenia în spațiile comerciale, vitrine igienizate și conforme sau depozitarea corectă a mărfurilor sunt lucruri absolut normale, nu excepții. Sănătatea oamenilor nu se negociază, iar noi manifestăm toleranță zero față de cei care arată respect zero consumatorilor”, a declarat Mihai Culeafa, președintele ANPC, care a fost alături de echipele de control la magazinele din Halele Centrale Obor.

Ce spune societatea care administrează Piața Obor

Piața Obor Market & Complex Comercial SA, firma care administrează Piața Obor, atrage atenția că aceste controale ale comisarilor de la Protecția Consumatorilor au fost în Halele Obor, nu în Piața Obor, cele două fiind unități separate.

Reprezentanții firmei spun că Piața Obor este deschisă și își așteptă clienții ca în fiecare zi, conform programului de funcționare.