După McDonald’s, și Starbucks își închide toate cafenelele din Rusia. Aproape 2.000 de ruși vor fi concediați

Publicat: 23 05. 2022, 18:21
Actualizat: 23 05. 2022, 19:07

Gigantul american Starbucks anunță că a ieșit din Rusia și nu va mai avea o prezență a mărcii în această țară, potrivit unui comunicat de presă publicat luni.

Starbucks spune că a operat în Rusia timp de 15 ani și că a închis cele 130 de cafenele licențiate în această țară. Starbucks se alătură altor companii precum McDonald’s și Exxon Mobil în a-și retrage complet afacerile din Rusia.

Starbucks spune că își va „sprijini” cei aproape 2.000 de lucrători din Rusia, inclusiv prin plata timp de șase luni și asistență pentru parteneri în vederea tranziției către noi oportunități în afara Starbucks.

Acest lucru vine după ce directorul general al Starbucks, Kevin Johnson, a declarat în martie că a suspendat toate activitățile comerciale din Rusia, inclusiv expedierea tuturor produselor Starbucks, potrivit CNN.

McDonald’s a părăsit definitiv Rusia în urmă cu câteva zile. Gigantul american care deținea peste 800 de restaurante în țara lui Putin a luat decizia de a pleca după ce Kremlinul a declanșat războiul din Ucraina.

McDonald’s își va vinde afacerea din Rusia, spunând că „criza umanitară provocată de războiul din Ucraina și mediul operațional imprevizibil care a precipitat-o au determinat corporația să concluzioneze că nu mai este sustenabil să continue să dețină afacerea din Rusia și nici nu mai este în concordanță cu valorile McDonald’s”.

În martie, la scurt timp după începerea războiului, McDonald’s a urmat exemplul altor companii occidentale și și-a închis temporar restaurantele din Rusia.

Odată ce vânzarea va fi finalizată, restaurantele rusești vor fi „de-ambalate”, ceea ce înseamnă că localurile nu vor mai avea voie să folosească numele, logo-ul sau meniul McDonald’s. McDonald’s (MCD) a declarat că angajații săi vor continua să fie plătiți până la încheierea tranzacției și că „angajații au locuri de muncă viitoare la orice potențial cumpărător”.

Directorul general Chris Kempczinski a declarat că este mândru de cei peste 60.000 de angajați din Rusia și a spus că decizia a fost „extrem de dificilă”.