Piața bateriilor pentru mașinile electrice a declanșat o luptă acerbă între producătorii europeni și China. Europa înregistreză o înfrângere după ce Northvolt, producătorul suedez de celule de baterii pentru vehicule electrice (EV), a anunţat, miercuri, că a iniţiat procedura de faliment.
În luna noiembrie a anului trecut, Northvolt a solicitat intrarea sub protecţia capitolului 11 din Legea falimentului din SUA, şi a încercat să-şi asigure fonduri care să-i permită să rezolve problemele persistente de producţie la principala sa uzină din Suedia.
„Compania nu a reuşit să-şi asigure condiţiile financiare necesare pentru a continua activitatea în actuala formă”, a precizat, într-un comunicat, grupul care are peste 5.000 de angajaţi.
Europa spera ca Northvolt să reducă dependenţa producătorilor auto occidentali de rivalii din China, precum CATL şi BYD, notează economica.net.
Compania Northvolt – de la înfiinţarea sa, în anul 2016 – a obţinut peste 10 miliarde de dolari în capital social, finanţare publică şi privată, îi are printre cei mai mari acţionari pe Volkswagen (21%) şi Goldman Sachs (19%).
În data de 30 ianuarie 2025, datoria companiei depăşea opt miliarde de dolari.
„Suntem în afaceri cu baterii. Producând energie curată, misiunea noastră este să furnizăm baterii cu o amprentă de carbon cu 90% mai mică în comparație cu cele fabricate, folosind energie pe bază de cărbune. Și le transformăm în soluții pentru a face lumea un loc mai bun și mai curat”, se precizează pe site-ul companiei.
Citește și:
Harta salariilor din România: județul în care se înregistrează cel mai mare salariu mediu net
Gabriela Firea: Pare ireal, dar, în 2025, încă vorbim despre protecţia DREPTURILOR femeilor