Restricții de circulație pe DN1, până la sfârșitul anului, pentru reabilitarea unui pod din județul Prahova

Publicat: 11 04. 2021, 09:50
Actualizat: 12 04. 2021, 17:47
FOTO - caracter ilustrativ: Facebook.com/CNADNR

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) informează, prin intermediul unui comunicat, că începând din data de 5 mai 2021 se vor institui restricții de tonaj din cauza lucrărilor de reabilitare a podului peste pârâul Azuga, situat pe Drumul Național 1 (DN1), km 135+332, în județul Prahova.

Decizia instituirii acestor restricții a fost luată în urma colaborării dintre CNAIR, Poliția Rutieră, autoritățile publice locale și asociațiile profesionale în domeniul transporturilor rutiere.

Însă, restricțiile de circulație se vor aplica doar vehiculelor cu masa totală maximă admisă mai mare de 7,5 tone, cu excepția celor destinate exclusiv transportului de persoane.

Se mai exceptează de la aplicarea restricției vehiculele:

  • deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de către unităţile Ministerului Apărării Naţionale (MApN);
  • deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de către unităţile Ministerului Afacerilor Interne (MAI);
  • deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de către serviciile de ambulanţă;
  • deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de către serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aşa cum sunt definite în Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
  • deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de către instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională;
  • deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de Administraţia Naţională a Penitenciarelor;
  • deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de către CNAIR S.A. şi de către subunităţile sale;
  • deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier şi utilizate pentru activitatea de inspecţie şi control;
  • specializate, inclusiv vehiculele care efectuează transportul acestora, care participă la intervenţii în caz de forţă majoră, în caz de fenomene naturale care afectează căile de comunicaţii şi telecomunicaţii, zone locuite şi obiective de interes naţional;
  • utilaje specializate sau adaptate pentru deszăpezire;
  • care efectuează transporturi funerare;
  • care efectuează transportul de echipamente, medicamente şi alte asemenea de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau dezastre naturale;
  • care efectuează transporturi poştale;
  • specializate, destinate prin construcţie salubrizării.

Rută alternativă pentru circulația vehiculelor rutiere cu masa totală maximă admisă mai mare de 7,5 tone

Circulația vehiculelor rutiere cu masa totală maximă admisă mai mare de 7,5 tone, cu excepția celor menționate anterior, între Ploiești și Brașov, va fi deviată pe DN1A, pe ambele sensuri, pe traseul: DN1  –  DN1A Centura Ploiești – DN1A – Intersecția DN1A cu DN1 Săcele.

În zona lucrărilor, circulația vehiculelor având masa totală maximă admisă mai mică de 7,5 tone se va realiza în 5 etape, astfel:

  1. Se va închide partea stângă a podului existent, urmând ca circulația pe direcția Ploiești – Brașov să se realizeze pe un pod metalic provizoriu (situat pe partea dreaptă a podului existent), iar circulația pe direcția Brașov – Ploiești se va devia pe partea dreaptă a podului existent.
  2. Se va închide partea dreaptă a podului existent, urmând ca circulația pe direcția Ploiești – Brașov să se realizeze pe podul metalic provizoriu (situat pe partea dreaptă a podului existent), iar circulația pe direcția Brașov – Ploiești se va realiza pe partea stângă a podului existent,
  3. Se va închide partea stângă a podului existent pentru așternere strat de uzură; circulația pe direcția Ploiești – Brașov se va devia pe podul metalic provizoriu (situat pe partea dreaptă a podului existent), iar circulatia pe direcția Brașov – Ploiești se va devia pe partea dreaptă a podului existent,
  4. Se va închide partea dreaptă a podului existent pentru așternere strat de uzură; circulația în ambele sensuri se va desfășura alternativ pe banda stângă,
  5. Se va închide total podul existent urmând ca circulația să se desfășoare alternativ pe podul metalic provizoriu.

Zilele și intervalele orare în care se vor efectua lucrările conform etapelor menționate vor fi stabilite în funcție de stadiul de execuție al lucrărilor, se mai precizează în comunicatul CNAIR.

Anunț important pentru șoferi. CNAIR a început lucrările de punere în ordine a autostrăzilor şi drumurilor naţionale

În perioada 01.04.2021 – 30.06.2021, CNAIR execută lucrările de punere în ordine a reţelei de autostrăzi şi drumuri naţionale principale cu un volum de trafic ridicat, arată un comunicat publicat pe site-ul instituţiei. Vezi aici lista lucrărilor aferente autostrăzilor şi drumurilor naţionale pe care se efectuează lucrările de punere în ordine.

CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea a șase noi noduri rutiere pe două autostrăzi din vestul țării

CNAIR a semnat, recent, contractul pentru proiectarea a șase noduri rutiere pe autostrăzile A1 și A3. Lucrările vor fi executate în județele Timiș, Hunedoara, Alba, Arad și Bihor. Anunțul a fost făcut, pe 18 martie, de către ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.