Virusul Zika face o „victimă” pe piața auto. Ce decizie radicală a luat Tata Motors

Publicat: 02 02. 2016, 14:30

Tata Motors a făcut eforturi să explice în media că numele de Zica este un acronim derivat din „Zippy Car” și nu are nicio legătură cu virsul Zika, care afectează un număr mare de țări, mai ales din America Latină, potrivit Financial Times.

„Compania Isis Pharmaceuticals, care a trebuit să-și schimbe numele în Ionis Pharmaceuticals deoarece avea aceeași denumire cu o grupare extremistă islamistă, înțelege probabil situația”, notează publicația britanică.

Alegerea unui nou nume pentru Zica va avea loc la o dată ulterioară, urmând ca la salonul Auto Expo din această săptămână, din New Delhi, mașina să fie prezentă cu vechea denumire.

„Noua mașină va fi expusă public pentru prima dată la Auto Expo 2016 între 3-6 februarie. Chiar dacă va avea marca «Zica» pe durata evenimentului, noul nume va fi anunțat după câteva săptămâni, astfel încât să se țină cont de toate aspectele de reglementare în ce privește consumatorii și înregistrarea mărcilor. Lansarea (sub un alt nume, n.r.) va avea loc ulterior”, potrivit unui comunicat al Tata Motors.

Lansarea hatchback-ului Zica a fost pregătită intens de constructorul indian, mașina fiind promovată inclusiv de către jucătorul de fotbal Lionel Messi.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a anunțat, luni, că virusul Zika reprezintă o urgență privind sănătatea publică la nivel global care necesită o reacție rapidă. OMS avertiza săptămâna trecută că virusul Zika, transmis în principal de țânțari, se propagă „în mod exploziv” în America de Sud, unde în 2016 ar putea trei-patru milioane de cazuri.

De la depistarea bolii pentru prima dată, în mai 2015, în Brazilia, virusul s-a răspândit în peste 20 de țări, printre care se numără Brazilia, Bolivia, Paraguay, Mexic și Venezuela.