Prima pagină » Diverse » Tunelul subacvatic care conectează două continente. Este considerat o „minune a ingineriei moderne”

Tunelul subacvatic care conectează două continente. Este considerat o „minune a ingineriei moderne”

Tunelul subacvatic care conectează două continente. Este considerat o

Deschis circulației în decembrie 2016, tunelul Eurasia este o capodoperă inginerească ce conectează două continente, Europa și Asia, printr-o galerie subacvatică ce traversează Strâmtoarea Bosfor.

Proiectat și construit într-o zonă cu activitate seismică intensă, tunelul Eurasia nu este doar un mijloc eficient de transport, ci și un simbol al progresului tehnologic și al ambiției Turciei de a deveni un nod de infrastructură între Est și Vest.

Tunelul Eurasia este situat în Istanbul, Turcia, și conectează partea europeană a orașului cu cea asiatică. Construcția a început în 2011 și a fost finalizată în decembrie 2016, cu un buget impresionant de aproximativ 1,3 miliarde de dolari. Proiectul a fost realizat într-un timp record pentru un astfel de nivel de complexitate inginerească.

Cu o lungime totală de 14,6 kilometri, dintre care 5,4 kilometri sunt construiți sub nivelul mării, galeria ajunge la o adâncime de până la 106 metri sub apă, devenind unul dintre cele mai adânci tuneluri rutiere din lume.

Rezistent la cutremure majore

Una dintre cele mai impresionante trăsături ale tunelului Eurasia este capacitatea sa de a rezista unui cutremur cu magnitudinea de până la 7,5 grade pe scara Richter și este proiectat special pentru a face față activității tectonice intense din regiune.

Tunelul este structurat pe două niveluri, unul pentru fiecare sens de circulație, și este destinat exclusiv autoturismelor și camionetelor ușoare. Accesul este permis doar în baza unei taxe de trecere, iar sistemul este complet automatizat. Datorită acestei galerii subacvatice, durata unei călătorii între cele două continente a fost redusă de la 100 de minute la doar 15 minute, contribuind la decongestionarea traficului extrem de aglomerat din Istanbul.

Foto: Profimedia

Citește și:

Sorin Grindeanu anunță că se lucrează intens: „1 Mai cu muncă pe șantierul secțiunii 3 din Autostrada Sibiu-Pitești”

Cetatea Țărănească Saschiz se DESCHIDE după un deceniu de lucrări

La promenadă prin „TUNELUL Daniela”, deschis vizitatorilor: „Mii de oameni au venit să-l vadă” / Incursiune spectaculoasă în inima șantierului

Recomandarea video

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Care este gradul de ocupare în hotelurile din România de Crăciun și Revelion?