Deschis circulației în decembrie 2016, tunelul Eurasia este o capodoperă inginerească ce conectează două continente, Europa și Asia, printr-o galerie subacvatică ce traversează Strâmtoarea Bosfor.
Proiectat și construit într-o zonă cu activitate seismică intensă, tunelul Eurasia nu este doar un mijloc eficient de transport, ci și un simbol al progresului tehnologic și al ambiției Turciei de a deveni un nod de infrastructură între Est și Vest.
Tunelul Eurasia este situat în Istanbul, Turcia, și conectează partea europeană a orașului cu cea asiatică. Construcția a început în 2011 și a fost finalizată în decembrie 2016, cu un buget impresionant de aproximativ 1,3 miliarde de dolari. Proiectul a fost realizat într-un timp record pentru un astfel de nivel de complexitate inginerească.
Cu o lungime totală de 14,6 kilometri, dintre care 5,4 kilometri sunt construiți sub nivelul mării, galeria ajunge la o adâncime de până la 106 metri sub apă, devenind unul dintre cele mai adânci tuneluri rutiere din lume.
Una dintre cele mai impresionante trăsături ale tunelului Eurasia este capacitatea sa de a rezista unui cutremur cu magnitudinea de până la 7,5 grade pe scara Richter și este proiectat special pentru a face față activității tectonice intense din regiune.
Tunelul este structurat pe două niveluri, unul pentru fiecare sens de circulație, și este destinat exclusiv autoturismelor și camionetelor ușoare. Accesul este permis doar în baza unei taxe de trecere, iar sistemul este complet automatizat. Datorită acestei galerii subacvatice, durata unei călătorii între cele două continente a fost redusă de la 100 de minute la doar 15 minute, contribuind la decongestionarea traficului extrem de aglomerat din Istanbul.
Foto: Profimedia
Citește și:
Cetatea Țărănească Saschiz se DESCHIDE după un deceniu de lucrări