Acționarul majoritar al Napolact confirmă închiderea fabricii de la Țaga

Publicat: 14 05. 2013, 21:58
Actualizat: 26 03. 2019, 02:22

Acționarul majoritar al societății Napolact Cluj-Napoca, compania olandeză FrieslandCampina, confirmă închiderea fabricii din comuna Țaga, județul Cluj, susținând că au scăzut vânzările din cauza interesului scăzut pentru specialitățile de brânzeturi românești.

Potrivit unui comunicat transmis, marți, de compania FrieslandCampina, decizia de închidere a fabricii din Țaga, unde se produce brânza de Năsal, a fost luată ca urmare a „interesului scăzut pe care consumatorii români îl au pentru specialitățile de brânzeturi românești”, fapt care a dus la scăderea vânzărilor, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Unitatea de producție de specialități de brânză, deținută de compania FrieslandCampina în comuna Țaga, este funcțională până la 1 iunie, dată de la care va intra în conservare. Decizia a fost luată ca urmare a interesului scăzut pe care consumatorii români îl au pentru specialitățile de brânzeturi românești. Acest fapt a dus la scăderea continuă a vânzărilor și, implicit, a producției, deși compania a făcut investiții foarte mari în campanii de promovare a gamei de brânzeturi de la Țaga. Compania va continua să comercializeze produsele existente în stoc, iar atunci când contextul pieței va fi favorabil, iar preferințele de consum ale românilor în ceea ce privește brânza se vor schimba, nu exclude posibilitatea repornirii producției în această unitate”, se arată în comunicat.

Reprezentanții companiei FrieslandCampina adaugă că cei 12 angajați ai unității din Țaga „vor beneficia de pachete compensatorii conform contractului colectiv de muncă”.

Viceprimarul comunei Țaga, Emil Sabău, declara, marți, corespondentului MEDIAFAX că acționarul majoritar al societății Napolact Cluj-Napoca va închide fabrica din comună, angajații primind deja preavizele.

„Oamenii au primit, luni, preaviz de 15 zile, iar fabrica se va închide. E dureros ce se întâmplă și cu angajații, care sunt locuitori ai comunei, dar și cu brandul românesc, care este brânza de Năsal și care va dispărea. E păcat că nimeni nu intervine pentru salvarea acestui brand, cunoscut în lumea întreagă. La Țaga se fabrică brânza de Năsal într-o grotă unde este o bacterie unică, iar aceasta dă gustul specific al brânzei”, spunea Sabău.

La rândul său, directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Cluj, Daniel Don, declara, marți, corespondentului MEDIAFAX, că FrieslandCampina nu este obligată să anunțe agenția despre disponibilizarea angajaților, pentru că numărul acestora este mai mic de 30 de persoane.