Anunț important de la ING pentru clienții care au retras sâmbătă numerar de la alte bănci

Publicat: 11 09. 2016, 16:38

Toate serviciile ING sunt în prezent funcționale, iar clienții pot efectua tranzacții cu cardul la comercianți și la bancomat, au anunțat reprezentanții ING Bank România.

„Serviciile ING sunt funcționale. Acum și tranzacțiile cu cardul la comercianți și la bancomat sunt disponibile. Ne cerem scuze încă o dată pentru toate neplăcerile create. Am tratat situația cu maximă prioritate și am lucrat cu toate resursele necesare pentru a rezolva problemele tehnice cat mai repede posibil. Continuăm să monitorizăm stabilitatea serviciilor”, se arată într-un comunicat al băncii.

Totodată, ING a anunțat că va returna comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci, efectuate sâmbătă de către proprii clienți.

„Regretam incidentul de ieri și orice neplaceri cauzate, pentru care ne asumam responabilitatea. Astfel, pentru retragerile de numerar de la bancomatele altor banci efectuate ieri va vom returna comisionale aferente in zilele urmatoare. Daca indisponibilitatea platilor cu cardul v-a generat costuri aditionale, va rugam sa ne contactati pe contact@ing.ro”, a postat banca pe pagina sa de Facebook.

ING precizează în comunicat că blocajul serverelor băncii și sistemul de stocare a datelor a fost provocat în urma unui test planificat efectuat în centrul de date al ING, pentru sistemul de stingere a incendiilor.

„Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever și neașteptat mai multe servere și sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacții cu cardul, operațiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare și website-ul www.ing.ro. În consecință, o mare parte din tranzacții nu au putut fi procesate și comunicarea cu clienții a fost întârziată (…) Ne cerem scuze, încă o dată, pentru situațiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienții noștri și ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienților comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem, de asemenea, în vedere acoperirea costurilor adiționale generate clienților afectați de indisponibilitatea plăților cu cardul. În ciuda acestui incident excepțional și fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de așteptări cu care ne-am obișnuit clienții de-a lungul anilor”, se arată în comunicarea băncii.

Potrivit sursei, la momentul apariției incidentului, au fost activate de urgență procedurile și planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situații.