Ce înseamnă SĂ CREZI în afacerea ta! Și-a vândut MOTOCICLETA ca să investească în propriul business cu GENȚI PICTATE

Publicat: 01 12. 2018, 14:18
Actualizat: 25 03. 2019, 23:24

Nu este puțin lucru pentru o afacere începută cu doar câțiva ani în urmă de o tânără absolventă care nu se vedea angajată într-un birou de arhitectură, dar care a luat din branșă, pe de altă parte, viziunea domeniilor creative.

Pentru a-și porni afacerea cu genți pictate, Armina Popeanu a renunțat la o Honda de 500 de cmc, o motocicletă „de doamne”, banii obținuți din vânzare asigurând-i fondurile necesare începutului.

Gențile pictate sunt o nișă. „Mă gândesc uneori că este prea nișat, dar cunoscuții îmi spun că nu puteam alege decât un domeniu foarte nișat”. Căuta accesorii de calitate, dar adeseori i se păreau banale, așa că le picta. Astfel de accesorii au vrut pe urmă și mama, sora sau prietenele, apoi, după ce a terminat facultatea, s-a întrebat ce va face.

Și-a propus să facă genți, așa că și-a vândut motocicleta, a mers la o fabrică unde a făcut prima comandă. A început cu 35 de genți, cu un site realizat de soț și cu fotografii făcute de prieteni. Nu a vândut nimic, era ceva foarte nou și oamenii au nevoie de un timp pentru a se obșnui cu produsul, să-l vadă, așa că prima comandă a apărut abia după o lună.

„Lunile următoare m-au ajutat. După ceva mai mult de un an, fabrica cu care colaboram a fost scoasă la vânzare și… am cumpărat-o. Nu era mare, pentru că pierduse din contracte și ajunsese să producă destul de puțin”, își amintește Armina Popeanu.

A plecat cu așteptări zero și spune că nu știa la cum vor evolua lucrurile. Pe de altă parte, admite că are o genă de antreprenor, din familie.

Iar miza care este? „Nu sunt banii, cu siguranță. Dacă ar fi fost banii, alegeam ceva cu câștiguri mai mari. Voiam să fac ceva interesant, pe o piață ceva mai tristă. Îmi aduce multă mulțumire faptul că sunt doamne care se simt mai împlinite dacă poartă accesorii făcute de mine”. Așa că miza pare a fi mulțumirea celorlalți.

Vrea ca de acum înainte să se concentreze pe străinătate. În domeniul designului de obiect, este mai greu acolo, pentru că dacă pe piața internă produsele sunt peste așeptările de preț, pentru exterior sunt ieftine. Schema din străinătate este clară, pornește de la prețul final al produsului, iar produsul trebuie să ajungă, fizic, la oameni.

În România, a creat o comunitate a femeilor ce îi poartă gențile și crede că este importantă mulțumirea acestora, aceasta fiind responsabilă pentru creșterea brandului Lyria. Pe termen scurt introduce în ofertă și pantofii, care ar trebui să îi crească cifra de afaceri până la finele anului. Apoi vrea să deschidă un concept-store, deoarece, concentrându-se până acum pe producție, care a fost în Brașov, nu s-a putut ocupa de un concept-store în București. „Și este important să existe un loc în care doamnele să vină să vadă, pentru că pantofii trebuie probați, este o întreagă aventură”, zâmbește Armina Popeanu.

Care au fost momentele plăcute ale ultimilor ani?. „La fiecare colecție este un moment plăcut, când vezi că ce ai conceput și ce ai gândit și creat în câteva luni este bine primit de către cliente”.

Subiectele colecțiilor țin foarte puțin de modă și tendințe, deși urmează tendințele mari din marochinărie, de formă a genților. De când vinde și produse nepictate, a separat munca, pentru că produsul nepictat implică o muncă deosebită, din cauza materialelor folosite – pene, piele, blană.

Foarte bine este că există un public care apreciază produsele românești bune, înțelege că trebuie să le susțină, un public care a trecut de etapa brandurilor mari. Parcursul unei persoane este liniar, trebuie să treacă prin etapele cu mass fashion, după care se îndreaptă spre mărcile middle – high, după care ajunge la cei foarte mari, iar în cele din urmă înțelege că este diferit. Această descoperire vine și cu o relaxare a veniturilor și cu educația de rigoare. Publicul care alege să susțină mărcile românești, iar Armina Popeanu a ajuns în acest punct, și-a constituit un nucleu destul de mare de oameni, nucleu care se extinde.

„Destul de încet, dar este bine că este, că se cultivă, că vine la evenimente. În primul am avut clienți doar din București, după care am pătruns și în alte orașe, lumea a primit recomandări, s-a convins, iar acum am în fiecare oraș un grup fidel de cliente”.

A produs pentru câteva mărci internaționale, dar nu a avut propuneri de preluare, pentru că „ar trebui să mai crească cifra de afaceri”. Și nici nu are intenția să vândă, pentru că într-un astfel de caz ar trebui să îndrepte compania spre zona producției de masă, de care s-a îndepărtat. „Nu cred că produsele mele s-ar potrivi într-un mall”.

Foto: Armina Letiția Popeanu/ Facebook