CNADNR se pregătește de rezilierea contractului cu Bechtel și caută 10 avocați specializați în litigii arbitrale

Publicat: 23 04. 2013, 19:39
Actualizat: 29 07. 2014, 21:24

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) se pregătește de rezilierea contractului cu Bechtel, anunțată pentru 30 aprilie. CNADNR intenționează să achiziționeze „servicii de consultanță, asistență și/sau reprezentare juridică în problemele juridice cu care se confruntă CNADNR”.

Printre criteriile pe care trebuie să le îndeplinească avocații pe care îi va selecta compania se numără experiența profesională în reprezentare juridică în cel puțin trei litigii arbitrale care decurg dintr-un contract de achiziție de lucrări publice în domeniul infrastructurii de transport, după cum reiese din caietul de sarcini. 

Data deschiderii ofertelor a fost 11 aprilie, dar până în prezent nu a fost anunțat un câștigător.

Procedura este selecție de oferte, iar sursa de finanțare o reprezintă veniturile proprii ale companiei.

Echipa de proiect care va fi selectată de CNADNR trebuie să fie compusă din 10 avocați cu vechime de cel puțin 10 ani de la data promovării examenului de definitivat.

Onorariul orar unic per avocat va fi exprimat în euro. CNADNR intenționează să încheie acordul-cadru pe o durată de patru ani.

„CNADNR are în derulare o serie de proiecte prioritare pentru a asigura dezvoltarea economică a României. Proiectele de infrastructură rutieră inițiate de CNADNR sunt proiecte complexe. Implementarea proiectelor de infrasctructură rutieră generează situații juridice pentru dezlegarea cărora este necesară deținerea unor cunoștințe juridice temeinice specializate în materia administrării domeniului public și a derulării fondurilor publice”, își motivează CNADNR intenția de a recurge la serviciile unor case de avocatură.

Compania a ajuns la concluzia că nu are suficienți juriști care să se ocupe de gestionarea proiectelor de infrastructură.

„Necesitatea angajării unor forme de exercitare a profesiei de avocat este de netăgăduit în condițiile în care executarea contractelor are un impact financiar considerabil asupra bugetului de stat. (…) Se constată că CNADNR nu deține suficient personal de specialitate pentru gestionarea proiectelor de infrastructură rutieră și desfășurarea tuturor activităților avocațiale care să asigure un nivel satisfăcător”, se arată în caietul de sarcini.

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură Dan Șova a declarat, în mai multe rânduri, că statul român va înceta, până pe 30 aprilie, în mod amiabil sau în instanță, contractul pe care îl are cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania. 

„Pe 30 aprilie se încheie negocierile cu Bechtel. Atunci vom ști dacă ne înțelegem cu privire la modalitatea de închidere a contractului sau dacă avem poziții divergente. Indiferent de situație, ea va fi prezentată Guvernului și făcută publică. După 30 aprilie, vom începe procedurile pentru a concesiona cele 9 tronsoane”, a spus recent Dan Șova.