Comisia Europeană taie din elanul Guvernului PSD. Proiectul major de infrastructură care ridică semne de întrebare la Bruxelles

Publicat: 16 03. 2018, 17:40

Critica principală adusă de Comisia Europeană vizează traseul stabilit în proiect, de ce punctul de plecare nu este la stația Piața Victoriei și s-a ales ruta ocolitoare de la stația existentă 1 Mai, ce trece pe la Romexpo. De altfel, traseul ales pentru linia de metrou ce va lega Bucureștiul de Otopeni a ridicat un mare semn de întrebare de la început.

Potrivit Ziarului Financiar, Un alt aspect la care a făcut referire Comisia Europeană este subestimarea investiției pentru construcția acestei linii de metrou până la Otopeni, dar și supraestimarea traficului de pasageri. Valoarea investiției în linia de metrou ce va lega Capitala de aeroportul Otopeni este de aproximativ 1,3 miliarde de euro (cu TVA inclus), potrivit autorităților locale. Pro­iectul Magistralei 6 de metrou prevede un traseu de 14,2 km și cuprinde 12 stații, ar urma să asigure capacitatea de transport a unui număr de 50.000 călători pe oră și sens.

La finalul lui decembrie 2017, ministrul Transporturilor la acea vreme, Felix Stroe, a anunțat , că acceptată cererea de finanțare a magistralei de metrou M6 „1 Mai – Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni” de Comisia Europeană, valoarea totală a proiectului fiind de 1,391 miliarde euro. 

„Duminică, 24 decembrie, Ministerul Transporturilor a depus aplicația rescrisă pentru magistrala de metrou, magistrala M 6. Deci a fost acceptată cererea de finanțare de către Comisia Europeană și este vorba de legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni. Este vorba despre o linie de, o magistrală de metrou cu o lungime de 14,2 kilometri și 12 stații de metrou, cu o valoare totală a proiectului de 1,391 miliarde euro. Este un lucru foarte bun. Ajunși în această etapă, lucrurile nu mai pot da înapoi”, a declarat ministrul Transporturilor, Felix Stroe.

El a mai spus că diferența de 300 de milioane de euro, pentru realizarea integrală a a magistralei de metrou, va fi asigurată de către BERD, „care s-a oferit să facă această finanțare”.

„E vorba de o instituție financiară internațională foarte serioasă – Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare. Deci, este o veste bună. Magistrala M6 de metrou are toate finanțarea asigurată și este pe drumul cel bun, nu mai poate fi oprit”, a adăugat Felix Stroe.