Cum a ajuns Tarom să plătească despăgubiri de 1 milion de dolari. RAPORT

Publicat: 21 03. 2016, 18:59

Raportul Corpului de Control arată că „bugetul de venituri și cheltuieli nu a fost fundamentat pe baze reale: cu toate că se cunoștea faptul că la sfârșitul anului 2015 o aeronavă deținută în leasing de Tarom va fi returnată proprietarului și implicit acest demers presupunea anumite costuri, acestea nu au fost prevăzute în buget decât la un nivel mult mai mic”.

Raportul mai evidențiază că nu au fost respectate prevederile Codului Muncii și Regulamentul Intern în ceea ce privește întocmirea pontajelor și evidența prezenței personalului Direcției Tehnice. „Acordarea, la angajare, a unor salarii discriminatorii raportat la nivelul salariilor celorlalți salariați Tarom, fără a se ține cont de nivelul și responsabilităție postului și nici de nivelul de salarizare existent în companie pentru posturi similare”, se mai arată în concluziile raportului. Ca urmare a neregulilor constatate, arată sursa citată, s-a înregistrat un număr mare de curse anulate sau întârziate, cu consecințe negative asupra bugetului companiei- diminuarea veniturilor din exploatarea și plata unor despăgubiri în valoare de circa un milion de dolari.

„La solicitarea directorului general al Tarom au fost achiziționate, fără fundamentare, servicii externe de audit pentru verificarea stocurilor de piese de schimb/componente aeronave și a comenzilor efectuate de direcția tehnică raportat la necesitățile operaționale. Rezultatele acestuia nu au fost valorificate prin măsuri concrete care să conducă la înlăturarea deficiențelor constatate în activitatea direcției tehnice”, mai arată raportul.

Corpul de Control al ministerului Transporturilor concluzionează că lipsa de responsabilități clare a condus la crearea unui climat tensionat și o comunicare defectuoasă între compartimente.