Cum ar trebui să arate un CV bine făcut și care sunt cele mai frecvente greșeli ale candidaților

Publicat: 02 09. 2014, 11:34
Actualizat: 28 09. 2018, 13:11

„Am adesea discuții cu persoane la nivel senior sau middle management care au petrecut 10-15 ani într-o com­pa­nie, nu au ieșit niciodată în piață, nu au lucrat la CV și nu reușesc să se privească din exterior și să înțeleagă ce impact au avut, să-și cuantifice rezul­ta­tele, totul li se pare normal. Trebuie să poți să ex­plici cuiva care nu face parte din in­dus­tria ta, să-i traduci practic realizările tale și să-l faci să înțeleagă cum ai putea să con­tribui în compania care a scos la con­curs postul pentru care candidezi”, a spus pentru ZF Cătălina Bilan, career service lead în cadrul firmei Career Advisor.

De asemenea, ea a mai sugerat ca toate informațiile care recomandă un can­didat pentru un job să fie concen­trate în prima jumătate a CV-ului.

„Prima jumătate de pagină din CV e cea mai importantă, e centrul vizual. Aici vorbim de ariile de expertiză, acele abilități acumulate în timp și care sunt relevante pentru jobul vizat. Ariile de expertiză trebuie descrise explicând proiectele în care a avut impact și rezul­tatele concrete pe care le-a obținut”, a explicat specialistul în HR.

În cazul studenților fără experiență într-o companie, Bilan spune că sunt importante trecerea stagiilor de practică și a proiectelor academice sau extra­curricu­lare, ca dovadă a iniția­tivei, lucru apreciat de angajatori.

„Zona de experiență profesională trebuie prezentată în ordine invers cro­no­logică. Aici se face un scurt rezumat al responsabilităților postului, nu în­șiruim toate responsabilitățile din job des­crip­tion, alegem 3- 4 cele mai rele­vante după care continuăm cu rezul­ta­tele concrete pe care le-am obținut în proiecte”, a mai spus reprezentantul Career Advisor.

Citește mai multe pe Ziarul Financiar