Cum vor politicienii SĂ CONVINGĂ Volkswagen să vină în Galați și Brăila, unde nu e NICI autostradă, NICI aeroport

Publicat: 28 11. 2018, 22:02
Actualizat: 25 03. 2019, 23:24

Discuțiile au început după ce, în urmă cu câteva zile, conducerea grupului auto Volkswagen a pomenit despre posibilitatea construirii unei fabrici în România, Turcia sau Bulgaria, în care să producă modelele Skoda Karoq sau Seat Ateca.

Senatorul PNL George Stângă solicită public politicienilor din Galați, Brăila și București să sprijine demersurile, astfel încât grupul auto să fie atras în zona Dunării de Jos.

„În urmă cu câteva zile, președintele grupului Volkswagen AG a anunțat că intenționează deschiderea unei fabrici multibrand în Europa de Est, care să devină operațională din 2022. Concernul german ia în calcul trei țări: România, Turcia și Bulgaria. Este o oportunitate de care Galațiul ar putea să beneficieze, iar dumneavoastră, în calitate de reprezentanți ai autorităților publice locale, ar trebui să inițiați demersuri concrete și imediate pentru a prezenta întreaga zonă Galați – Brăila, cea mai mare aglomerare urbană din România, ca o opțiune viabilă pentru constructorul german de automobile. În aceste condiții, nimeni și nimic nu vă împiedică să prezentați concernului german Volkswagen AG Galațiul ca pe o oportunitate, și să inițiați demersuri inclusiv pe lângă Guvernul României pentru asigurarea unui climat fiscal predictibil, favorabil și încurajator”, a anunțat, miercuri, printr-un comunicat de presă, senatorul liberal George Stângă.

Avantajele zonei Galați-Brăila

Senatorul gălățean consideră că avantajele zonei Galați-Brăila în perspectiva construirii unei fabrici auto, sunt forța de muncă calificată, șomajul crescut și vecinătatea Dunării, care poate asigura transportul rapid al materiilor prime și al produselor finale.

De asemenea, fabrica auto ar putea reprezenta un motiv pentru a demara proiectul zonei metropolitane Galați-Brăila.

„Avem cel puțin două locații pe care s-ar putea construi această fabrică, este vorba de Parcul Industrial și de Zona Liberă Galați, dar un avantaj îl reprezintă și terenul de aproximativ 1.000 de hectare dintre Galați și Brăila. Avem forță de muncă bine pregătită și calificată, datorită rețelei de școli și licee cu profil tehnic, cele două universități pregătesc specialiști inclusiv în domeniul tehnic, dar avem și forța de muncă disponibilizată de la Combinatul Siderurgic. Însă marele avantaj al zonei, care ne diferențiază clar față de alți competitori, este Dunărea, această „autostradă naturală” pe care s-ar putea asigura aprovizionarea cu materii prime, dar și livrarea produselor finite în Europa Centrală și de Vest”, se arată în mesajul lui Stângă.

La capitolul dezavantaje, zona Galați-Brăila nu este conectată la rețeaua de drumuri expres și autostrăzi, nu are aeroport, iar situația economică este precară.

Foto: Volkswagen/ Facebook