De unde vor veni o parte din banii necesari construirii Magistralei 6, care va duce la aeroportul Henri Coandă

Publicat: 29 04. 2015, 17:06

Guvernul a modificat, în ședința de miercuri, o ordonanță de urgență care permite vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, atribuite României la nivelul Uniunii Europene, în vederea finanțării lucrărilor la magistrala 6 de metrou, care va face legătura cu aeroportul Henri Coandă.

Executivul a modificat în acest sens OU 115/2011 privind stabilirea cadrului instituțional și autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanțelor, de a scoate la licitație certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene.

Actul normativ a fost introdus suplimentar pe agenda ședinței de Guvern, la solicitarea Ministerului Transporturilor, sub formă de ordonanță de urgență.

Surse oficiale au precizat pentru MEDIAFAX că, la solicitarea premierului Ponta, actul a fost adoptat ca proiect de lege și transmis Parlamentului în procedură de urgență spre dezbatere.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, sume din vânzarea certificatelor vor fi alocate și pentru lucrările la magistrala spre Străulești.

Astfel, pentru proiectul „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni” se alocă 38,525 milioane de lei, iar pentru linia către Străulești se alocă 150 milioane de lei.

Executivul arată că lucrările la linia de metrou către Străulești nu mai primiseră finanțare pentru anul 2015 și, din acest motiv, au fost oprite.

Proiectul „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni” este o cerință impusă de UEFA României, în vederea găzdurii unor partide de la Campionatul European de Fotbal 2020.

Potrivit studiului de fezabilitate, punerea în funcțiune a linie de metru către Drumul Taberei va reduce traficul cu autoturismul personal cu circa 2%, aproximativ 822.000 de vehicule anual.

În cazul proiectului „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni”, studiul de fezabilitate arată că punerea sa în funcțiune ar conduce la reducerea traficului cu autoturismul personal cu peste 4 milioane de vehicule anual.