ECO-VOUCHER de 9.000 de lei în schimbul unui autovehicul UZAT. Primăria Capitalei publică REGULAMENTUL

Publicat: 14 10. 2018, 18:06

Primăria Capitalei publică Regulamentul Programului de stimulare a eliminării din traficul bucureștean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare prin acordarea de eco-vouchere.

Regulamentul poate fi consultat AICI.

Primaria Capitalei își propune eliminarea a 5.000 de autovehicule uzate, cu grad ridicat de poluare, de pe raza municipiului București, prin acordarea a 5.000 de eco-vouchere cu o valoare nominală de 9.000 lei/ eco-voucher în vederea achiziționării exclusive de autoturisme noi EURO 6, non-diesel, mijloace de locomoție noi „prietenoase cu mediul”, non-diesel, hibride sau electrice, obiecte electrocasnice și electronice noi cu clasa energetică superioară, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat.

Programul se adresează atât persoanelor fizice, cu domiciliul stabil în Capitală, cu vârsta minimă de 18 ani, proprietari unici ai autovehiculelor uzate si care nu au obligații de plată la bugetul local și bugetul de stat, cât și persoanelor juridice, cu sediul social în București, proprietari unici ai autovehiculelor uzate, care nu au obligații de plată la bugetul local și bugetul de stat și nu au fost condamnate pentru infracțiuni împotriva mediului.

Aplicația PEVAUTO va permite înregistrarea a 6.000 de participanți, persoane fizice și persoane juridice. La atingerea acestui număr, aplicația va opri automat procesul de înregistrare a participanților, prezentând în acest sens un mesaj de informare celor care sunt în proces de completare a datelor.

După verificarea îndeplinirii condițiilor de eligibilitate vor fi acceptați în program, în ordinea înscrierii, primii 5.000 de proprietari eligibili, lista acestora urmănd a fi publicată pe site-ul www.pmb.ro, secțiunea „Eco-voucher în schimbul unui autovehicul uzat”.

Procedura de înregistrare a proprietarului autovehiculului uzat în aplicația PEVAUTO se va face prin completarea datelor personale din: CI/BI și certificatul de înmatriculare al autovehiculului uzat (talon), pentru persoanele fizice, certificatul de înmatriculare emis de ONRC și certificatul de înmatriculare al autovehiculului uzat (talon), pentru persoanele juridice și încărcarea acestor documente în aplicație. Insituația în care numărul de identificare al autovehiculului uzat menționat (serie șasiu) nu este pe certificatul de înmatriculare, proprietarul va încărca și cartea de identitate a autovehiculului.

În aplicația PEVAUTO proprietarul își va exprima acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal și va declara pe propria răspundere că nu are datorii la bugetul de stat și la cel local.

Aplicația va genera fiecărui proprietar înregistrat un cod unic, ce va fi comunicat pe adresa de e-mail valabilă, împreună cu un link unic pe baza căruia va putea ulterior accesa aplicația pentru a încărca documentele referitoare la casarea și radierea autovehiculului uzat.

„Vrem ca atât proprietarii de autovehicule uzate, cât si unitățile comerciale participante să se poată informa despre modul de desfășurare a programului. Consultând regulamentul, aceștia vor afla care sunt condițiile de eligibilitate care permit înscrierea în program. Am inițiat programul în luna iulie, iar scopul nostru este să contribuim la îmbunătățirea calității mediului și, implicit, la protejarea sănătății populației Capitalei, prin scoaterea din circulație a autovehiculelor uzate cu grad ridicat de poluare”, a declarat Gabriela Firea.

Perioada de înscriere în program a participanților (proprietarilor de autovehicule uzate) va fi comunicată pe site-ul PMB cu minimum 3 zile înainte de data programată pentru deschiderea sesiunii de înregistrare.