FOTO. Cum vor arăta „Luminile călăuzitoare”, trenurile de metrou reciclabile fabricate de Siemens și BMW pentru Kuala Lumpur

Publicat: 01 04. 2014, 17:52
Actualizat: 06 05. 2019, 21:30

Locuitorii din Kuala Lumpur vor putea călători în următorii ani cu noi rame de metrou fabricate de către germanii de la Siemens în colaborare cu DesignworksUSA, companie parte a grupului BMW, scrie AFP.

Noul tren, numit „Lumina călăuzitoare”, va fi pus în circulație cel mai probabil în anul 2017 și va fi construit în proporție de 95% din materiale reciclabile.

FOTO: bmwgroup.com

Ramele nu vor avea nevoie de conductor. La interior acestea vor avea o serie de motive colorate în albastru puternic și vor fi luminate prin sisteme LED.

„Designul interior este o exprimare îndrăzneață de dinamism și putere”, a declarat Laurenz Schaffer, președintele DesignworksUSA, companie cu sediul în California care s-a ocupat de realizarea designului noilor trenuri. „Simbolizează încredere, lidership tehnologic, progres și siguranță”, a mai adăugat președintele firmei, parte a grupului BMW care a mai lucrat în trecut și pentru Adidas, Rolls-Royce, Microsoft și Starbucks.

FOTO: bmwgroup.com

Kuala Lumpur este cel mai mare oraș al Malaeziei, iar rețeaua sa de metrou este alcătuită din șase linii operate de patru companii. Noile rame fabricate de Siemens, cu sprijinul BMW, vor circula în Valea Klang, o regiune metropolitană aflată în jurul capitalei și vor facilita transportul celor 4 milioane de locuitori ai acesteia.

Când vor circula trenuri de metrou noi în București

Bucureștenii vor putea călători și ei cu noile rame de metrou, chiar din luna mai a acestui an. Dunărea și Mureș, două rame produse de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), au ajuns în România la finalul anului trecut și de atunci sunt în probe.

FOTO: construim-romania.ro

Acestea se află în prezent în Depoul Berceni, alături de Prut și Someș, alte două trenuri noi.

FOTO: construim-romania.ro

În total, 16 rame au fost comandate la aceeși firmă, achiziționarea lor costând aproape 100 de milioane de euro și fiind finanțată din fonduri obținute de la Banca Europeană de Investiții.

Sursă: YouTube