Incidentele din rețelele Vodafone în șapte țări europene vor fi monitorizate și gestionate din România

Publicat: 18 03. 2013, 11:11
Actualizat: 21 03. 2019, 11:07

Incidentele de rețea pentru serviciile de voce și date furnizate de rețelele grupului britanic Vodafone din șapte țări din Europa, inclusiv România, vor fi monitorizate și gestionate, de la 1 aprilie, de la un centru dezvoltat în București, potrivit directorului general al companiei, Inaki Berroeta, informează Mediafax.

„Alegerea României pentru operarea acestui centru regional al Vodafone, denumit Danubius Network Operations Center, este o realizare extraordinară. Rețeaua Vodafone România a devenit un punct de reper în excelență tehnologică, atât la nivel european, în cadrul Vodafone Group, cât și în România, așa cum au arătat-o numeroasele certificări independente pe care le-a obținut de-a lungul timpului”, a afirmat Berroeta, într-o conferință de prezentare a centrului.

La rândul său, directorul tehnic al operatorului român, Giovanni Chiarelli, a spus că centrul Danubius și-a început activitatea în iulie 2011, când a început monitorizarea operațiunilor rețelelor Vodafone din Italia și România, urmate de subsidiarele din Grecia și Germania.

„De la 1 aprilie, alte trei rețele Vodafone – Olanda, Cehia și Albania – vor fi adăugate activității centrului din București, ceea ce înseamnă că acesta va asigura, prin intermediul celor peste 250 de ingineri, buna funcționare a rețelelor Vodafone din 7 țări”, a spus Chiarelli.

Centru Danubius monitorizează rețelele 2G/3G/4G și gestionează incidentele de rețea pentru cele șapte subsidiare ale Vodafone, care însumează 90 milioane de clienți.

În termeni tehnici, centrul conectează peste 100.000 linii radio, 1.500 de centrale de control a stațiilor radio, peste 100.000 de noduri de acces și 11.000 de multiplexoare.

Dotarea tehnică și amenajarea centrului Danubius au fost realizate în urma unei investiții semnificative, au spus reprezentanții Vodafone România, fără să precizeze suma.

Vodafone România este al doilea operator local de telefonie mobilă, cu 8,122 milioane de clienți la finele anului 2012.