La 27 de ani, Adrian a băut prima cafea din viața lui. „Eram la Viena, iar acela a fost momentul care a schimbat totul”

Publicat: 19 09. 2014, 15:57
Actualizat: 18 05. 2015, 18:29

Floriana Vlaicu, 26 de ani, și Adrian Simion, 37 de ani, s-au cunoscut în urmă cu un an și au decis să își deschidă o afacere în industria cafelei. Au investit 60.000 de euro într-o prăjitorie de cafea cu un țel precis: să îi învețe pe români să aprecize o cafea de calitate.

S-au cunoscut la un curs pe care Floriana îl ținea despre cum poți descoperi aromele acestei băuturi, iar de atunci au decis că este momentul să vină cu ceva nou în acest domeniu. Și-au deschis un magazin în care se vinde cafea, care este în același timp și prăjitorie și școală de cafea – Guido Coffee.

„Până la 27 de ani nu am băut nicio cafea. Era din cauza gustului amar pe care îl au unele tipuri de cafele. Credeam că toate sunt la fel. Eram în vacanță la Viena, când am băut o cafea. Atunci a fost momentul în care mi-am schimbat părerea despre tot ce înseamnă această băutură”, povestește Adrian Simion.

De aici a dezvoltat o adevărată pasiune pentru cafea. S-a apucat să învețe cum se prepară cafeaua la nivel profesionist, iar pentru a obține gustul perfect al băuturii  își comanda boabele din străinătate. Totul a rămas la nivelul de pasiune până în momentul în care a cunoscut-o pe Florina, care știa mai multe în acest domeniu.

„A venit la un eveniment de degustare. Mi-a spus că vrea cea mai dulce cafea. Ce poți face într-o astfel de situație? Faci cea mai dulce cafea. Aveam deja în plan să deschid în România o prăjitorie de boabe de cafea profesionistă, esențială dacă vrei să prepari o cafea de calitate, și uite așa am ajuns să facem o afacere împreună. Prin această afacere ne dorim să le împărtășim și celorlalți gustul adevărat al cafelei. Cafeaua, în funcție de țara de proveniență, de intensitatea la care este prăjită și de modul în care este depozitată, poate avea arome diferite”, explică Floriana Vlaicu.

Și-a descoperit pasiunea pentru cafea în timpul facultății, când era angajată a unei cafenele. În 2010 a participat la două concursuri naționale de preparat cafeaua. După un loc 3 și un loc 4, în 2011 reușește să câștige prima poziție în România la preparat cafeaua și un loc 6 la un concurs mondial, de profil, desfășurat în Olanda.

Înainte de a-și deschide afacerea, cei doi au învățat timp de nouă luni: „Ne-am pregătit intens, am fost și am cumpărat cea mai bună prăjitoare de cafea, ne-am făcut site, am găsit locație, am amenajat-o”, povestește Adrian Simion.

La Guido Coffee se pot cumpăra boabe de cafea proaspăt prăjite, dar este și locul unde poți învăța cum poți prepara o cafea perfectă. „O cafea îți poate schimba ziua, iar asta vedem în fiecare zi la școala de cafea”, spune Floriana Vlaicu.

Antreprenorii susțin că românii sunt dornici să bea o cafea de calitate, iar pentru asta sunt dispuși să și plătească. Cei doi vând opt tipuri de cafele si urmează să mai aducă alte cinci. Prețurile sortimentelor de cafea comercializate de ei variază între 35 de lei pentru 250 de grame de cafea și 55 de lei pentru aceași cantitate.

Povestesc că cei interesați pot urma cursuri în care să deprindă tainele preparării unei cafele gustoase:  „Înainte de a începe cursul, persoanele care ne trec pragul sunt invitate să deguste cafeaua, iar în funcție de ceea ce vor să învețe se înscriu la diferite cursuri, care sunt contra-cost”, spune Florina Vlaicu.

Astfel, pentru un curs de trei ore în care poți învăța metode alternative de a prepara cafeaua trebuie să scoți din buzunar 250 de lei, în timp ce în pentru un curs de patru ore în care poți afla cum se face un espresso adevărat trebuie să achiți o taxa de 400 de lei. „Interesant este faptul că bărbații care vin să învețe cum să facă un espresso, sunt interesați să afle și cum se face un cappuccino, băutură cu care  vor să își surprindă partenera”, mai spune antreprenoarea.

Planurile lor de viitor? Să își mai cumpere un prăjitor de cafea și să își extindă afacerea. „Nu ne-am făcut planuri în privința timpului în care să ne recuperăm banii investiți. Știm un lucru: vrem să facem lucruri de calitate, cu produse de calitate. Cred că dacă nu ne abatem de la acest drum vor veni și banii”, afirmă Adrian Simion.

Adrian Simion și Florina Vlaicu sunt doi antreprenori care au investit 60.000 de euro într-o prăjitorie de cafea și care și-au deschis o afacere în acest domeniu în centrul Bucureștiului. Cei doi au fost invitați ai emisiunii  ZF Live.

Aici puteți urmări înregistrarea emisiunii.