Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Retail » Studiu: Pandemia i-a învățat pe români să se spele pe mâini. Folosesc mai des și săpunul, și dezinfectanții

Studiu: Pandemia i-a învățat pe români să se spele pe mâini. Folosesc mai des și săpunul, și dezinfectanții

Studiu: Pandemia i-a învățat pe români să se spele pe mâini. Folosesc mai des și săpunul, și dezinfectanții

Pandemia a produs o schimbare esențială în igiena românilor, care se spală acum de două ori mai des pe mâini decât o făceau înaintea apariției Covid – 19. Și utilizarea dezinfectanților se face mult mai des.

Datele reies dintr-un studiu realizat în luna decembrie 2020 de Unilever, compania care deține brandul Lifebuoy, cel mai vândut săpun antibacterian din lume raportat la volumul de vânzări. Analiza a vizat comportamentul și obiceiurile populației în ceea ce privește igiena mâinilor.

Cea mai mare schimbare este în ceea ce privește spălatul mâinilor, cu diferite tipuri de săpun: operațiunea se face de mai mult de 8 ori pe zi, dublu față de perioada de dinainte de pandemie. În medie, se alocă acestei activități o durată de 16,7 secunde, sub cele 20 de secunde recomandate de specialiști.

Potrivit studiului, frecvența utilizării dezinfectanților pentru igienizarea mâinilor a crescut cu 110% în timpul pandemiei, iar 67% dintre respondenți au declarat că vor continua să-l folosească și după pandemie.

„Anul 2020 a schimbat probabil pentru totdeauna lumea în care trăim. Am devenit mult mai preocupați de sănătate și ne-am schimbat multe dintre obiceiuri. Igiena corectă a mâinilor rămâne extrem de importantă pentru prevenirea îmbolnăvirilor”, susține Monica Tamaș, director marketing Beauty & Personal Care, Unilever South Central Europe.

În acest context, compania a anunțat că lansează Lifebuoy în România. Produsul este primul săpun antibacterian din lume, utilizat în Marea Britanie și Irlanda în 1894, când bolile infecțioase și epidemiile erau o amenințare constantă.

Cu principalul obiect de activitate „fabricarea săpunurilor, detergenților și a produselor de întreținere”, Unilever România a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri netă de 77 milioane de lei și un profit de 8,3 milioane, având 179 de angajați.

Recomandarea video

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Administrația Trump presează Europa să renunțe la planul de finanțare a Ucrainei din active rusești: „Nu mai sunt liderul lumii libere”
Cancan.ro
Cu câți bani l-a convins Antena 1 pe Gabi Tamaș să participe la Survivor 2026. Câștigătorul Asia Express și-a dat demisia de la job, pentru a pleca în Dominicană
Prosport.ro
FOTO. Diana Bulimar, în costum de baie. Cum arată la 30 de ani fosta gimnastă campioană
Adevarul
De ce nu a fost invitată România la întâlnirea „greilor” NATO, de la Berlin. „Ne-am făcut-o singuri”
Mediafax
Cod galben de ceață densă în zeci de județe. Vizibilitate redusă și risc de ghețuș
Click
Drama Cosminei Boboc, câștigătoarea MasterChef 2025. Tatăl ei a murit în timpul emisiunii, după ce mama și bunica se stinseseră cu un an înainte
Digi24
Trupul Rodicăi Stănoiu ar urma să fie preluat de familie. Ce arată raportul preliminar privind moartea fostului ministru al Justiției
Cancan.ro
Scenă incredibilă la INML! Iubitul Rodicăi Stănoiu, refuzat categoric de medicii legiști
Ce se întâmplă doctore
Cum arăta Denise Rifai înainte să fie celebră. Tatăl arab îi punea reguli stricte
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
O nouă imagine cu Mercedes-Benz VLE 2026. Noul VAN electric de lux se lansează în primăvară
Descopera.ro
O structură bizară emite căldură sub suprafața Lunii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Cum poți să-ți dai seama dacă persoana cu care vorbești te ascultă cu adevărat?