Nazare: Constructorii de autostrăzi trebuie să simtă presiunea ministerului pentru a lucra

Publicat: 01 05. 2012, 22:35
Actualizat: 11 12. 2013, 03:17

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a declarat, marți, în timpul unei inspecții la lucrările de pe tronsonul de autostradă Deva-Orăștie, că firmele care s-au implicat în constrcția autostrăzii „trebuie să simtă presiunea și atenția” Ministerului Transporturilor pentru a le finaliza la timp.

Ministrul Alexandru Nazare a inspectat, marți, lucrările la tronsonul de autostradă Deva-Orăștie, în zona podului peste Mureș din apropiere de Simeria, transmite corespondentul MEDIAFAX.

El s-a declarat mulțumit de stadiul lucrărilor, mai ales că de la ultima inspecție din 25 martie s-au făcut peste două sute de angajări, iar lucrările au avansat.

„Personalul s-a suplimentat: au conștientizat faptul că există niște termene foarte clare și că memorandumul ISPA prin care este finanțat se află într-un anumit stadiu și trebuie respectat și în momentul de față pot să spun că această lucrare are premizele să fie deschisă pentru trafic în luna octombrie și trebuie terminată până la sfârșitul anului”, a declarat ministrul.

Întrebat ce ar trebui să facă viitorul ministrul al Transporturilor, Nazare a evitat un răspuns direct.

„Eu n-aș putea să vorbesc despre ce ar trebui să facă un viitor ministru. Eu vreau să-mi fac datoria până la capăt și, așa cum am anunțat încă din prima săptămână, am monitorizat lucrările foarte atent, pentru că toți constructorii trebuie să simtă presiunea și atenția ministerului pe aceste lucrări pentru a se face la timp. Doar astfel se pot rambursa banii la timp, ceea ce este foarte important pentru România”, a afirmat ministrul Transporturilor.

În 25 martie, ministrul Transporturilor le ceruse constructorilor tronsonului de autostradă Deva-Orăștie să finalizeze lucrarea până în luna octombrie, cu patru luni înainte de termenul specificat în contract.

Tronsonul Deva – Orăștie, de pe traseul autostrăzii Nădlac – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța, beneficiază de o finanțare în valoare de 177,92 milioane de euro (fără TVA), din care contribuția Comisiei Europene se ridică la 108,91 milioane de euro, iar cea a Guvernului României este de 69 de milioane de euro, fără TVA. Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu două benzi pe sens. Pe traseu vor fi construite 21 de poduri, cel mai mare fiind podul peste râul Mureș, care va avea o deschidere de 720 de metri. De asemenea, vor fi două noduri rutiere, peste 100 de podețe și aproape 19 kilometri prevăzuți cu panouri antifonice.

Termenele de finalizare a lucrărilor sunt august 2012 pentru segmentul Simeria – Orăștie (17,7 kilometri) și februarie 2013 pentru sectorul Deva – Simeria (14,8 kilometri).