O veste bună pentru România, după ce Michelin închide fabrica de anvelope de la Budapesta

Publicat: 06 05. 2014, 11:22
Actualizat: 28 07. 2014, 18:41

„În urma tendințelor nefavorabile și concurenței agresive de pe piața europeană a anvelopelor pentru autocamioane, care rămâne volatilă și a scăzut cu 23% față de maximul istoric înregistrat în 2007, Michelin își anunță intenția de a închide fabrica de anvelope pentru camioane din Budapesta. Decizia reflectă faptul că extinderea unității nu mai este posibilă din cauza localizării în spațiul urban, iar îmbunătățirea competitivității fabricii ar necesita modernizarea excesivă cu echipamente noi”, se arată într-un comunicat publicat marți de Michelin.

Producția fabricii din Budapesta se va încheia la jumătatea anului viitor, iar Michelin promite „măsuri de sprijin la nivel individual” pentru fiecare dintre cei 512 angajați.

Compania se angajează de asemenea să colaboreze cu autoritățile locale pentru a discuta posibilități de reconversie a fabricii în conformitate cu planurile de dezvoltare urbană și să contribuie la dezvoltarea de afaceri care pot crea locuri de muncă în zonă.

„Producția fabricii de la Budapesta va fi în principal relocalizată către fabricile Michelin din Olsztyn (Polonia), Zalău (România) și Karlsruhe și Homburg (Germania)”, se mai arată în comunicat.

Michelin mai deține în Ungaria facilități la Nyíregyháza (producție anvelope auto), Vác (centru de logistică) și Tuzsér (marketing, materii prime).

Pentru a finanța închiderea fabricii de la Budapesta și trasnferul producției în țările vecine, Michelin va aloca 39 milioane euro în prima jumătate a acestui an.

În România, Michelin operează două fabrici producătoare de anvelope auto, la Florești (Prahova) și Zalău (Sălaj), aprovizionate cu cord metalic de uzina Zalău Cord.